Angajații DSP-urilor ar putea asigura serviciul de permanență de acasă

Ministerul Sănătății

Ministerul Sănătății intenționează să le permită angajaților direcțiilor de sănătate publică (DSP) să asigure serviciul de permanență de după orele de program, din weekend și din timpul sărbătorilor legale de acasă, prin redirecționarea apelurilor telefonice și prin intermediul tehnicii informatice.

Mai exact, potrivit propunerii în acest sens publicate pe site-ul Ministerului Sănătății, în transparență decizională, inițiatorii vor crearea unor adrese de e-mail la care să aibă acces întreg personalul implicat.

 

Argumentele în favoarea modificării

 

Inițiativa a venit de la DSP Prahova și este motivată astfel:

  • personalul medico-sanitar la nivelul instituției este din ce în ce mai mic, urmare pensionărilor, încheierii contractului de muncă/raportului de serviciu

  • pentru asigurarea permanenței este nevoie săptămânal de 16 persoane, care, ulterior, au timp liber corespunzător activității prestate

  • volumul din ce în ce mai mare de lucrări ce revin pe fiecare persoană din categoria personalului de specialitate medico-sanitar, ca urmare a obligațiilor din normele legislative nou apărute din mai multe domenii :

  • din domeniul organizării și funcționării secțiilor și compartimentelor de anestezie și terapie intensivă din unitățile sanitare
  • din domeniul avizării farmaciilor
  • din domeniul activității de autorizare a prestatorilor de servicii
  • în cazul evenimentelor de sănătate publică cu impact asupra stării de sănătate, persoana care asigură permanenţa la sediul direcţiei de sănătate publică cheamă în unitate, fără a se deplasa la sediul instituției, medici de specialitate, prin sistemul de chemări de la domiciliu.

În forma aflată în prezent în vigoare, Art.28 din Ordinul minstrului Sănătății nr.870/2004 prevede că permanența se asigură “la sediul direcţiei de sănătate publică”.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.