Barometru de opinie: Românii cred că vom scăpa de coronavirus până la sfârșitul anului. Sfârşitul pandemiei, printr-un vaccin

Românii se arată în general optimiști în privința evoluției pandemiei, cei mai mulți, respectiv 67%, par a fi foarte convinși că vom scăpa de coronavirus până la sfârșitul anului 2020, în timp ce numai 22% dintre cei chestionați cred că pandemia va dura mai mult timp, se arată într-un barometru realizat de compania de consultanţă Frames Media Network.

De asemenea, 61% dintre respondenții chestionarului consideră că sfârșitul pandemiei va fi asigurat de un vaccin, 22% consideră că imunizarea de masă va juca un rol important în această evoluție, iar 12% estimează că tehnologia și măsurile de siguranță și securitate vor fi decisive în acest demers.

Potrivit barometrului, 92% dintre respondenţi au spus că fost afectați într-un fel sau altul de această perioadă și cred că cele mai eficiente măsuri antivirus sunt reprezentate de folosirea măștii de protecție și a gelurilor dezinfectante.

Potrivit datelor barometrului, realizat în perioada 29 iunie – 2 iulie, pe un esantion de peste 2.500 de persoane, 92% dintre cei chestionați au declarat că au fost afectați în mare măsură de pandemie, mai ales de restricțiile impuse de autorități. Numai 6% nu au fost afectați, iar 2% nu au răspuns.

Masca, cea mai eficientă măsură împotriva coronavirusului

Întrebați cum s-au protejat în această perioadă, cei mai mulți au indicat folosirea măștii sanitare, pe care, de altfel, 47% o consideră cea mai eficientă măsură împotriva COVID-19.

Dincolo de masca de protecție, românii au apelat la produsele dezinfectante mai mult ca niciodată, 39% dintre ei considerând că folosirea gelurilor dezinfectante și a altor produse de acest tip creează o barieră eficace în fața posibilei infectări.

Întrebați care cred că este cea mai eficientă măsură pentru a stopa răspândirea coronavirusului, dincolo de masca de protecție și produsele dezinfectante, menționate de majoritatea respondenților, 9% au considerat drept importantă asigurarea unei igiene corespunzătoare, iar 5% au menționat distanțarea socială drept o barieră importantă în prevenirea extinderii îmbolnăvirilor.

Măsurile de prevenţie

Dincolo de masca de protecție, promovată puternic la nivel social, dezinfectanții (geluri, spray-uri, etc.) și-au găsit un rol semnificativ în obiceiurile de consum, produsele dezinfectante pe bază alcool 70%, avizate de Ministerul Sănătății, aflându-se în prim-plan.

De asemenea, 56% dintre respondenți au declarat că au folosit produse dezinfectante de mai multe ori pe zi, iar 32% o singură dată pe zi. 10% dintre cei chestionați au afirmat că au folosit astfel de produse uneori, nu în fiecare zi, și numai 2% nu le-au folosit vreodată.

48% le-au folosit la cumpărături sau în alte zone de activități sociale, 28% la serviciu și 21% acasă.

Întrebați de unde au cumpărat produse și materiale dezinfectante (geluri, șervețele etc.), 53% au declarat că le-au cumpărat de la supermarket/hipermarket/magazine mari, 21% de pe internet, 17% din farmacii și 9% din magazinul de proximitate.

Cum aleg românii produsele dezinfectante

39% dintre respondenți consideră marca drept principalul element care face selecția la raft, în condițiile în care majoritatea (58%) celor chestionați consideră că nu există multe informații despre compoziția materialelor dezinfectante, iar 72% consideră oferta de pe piață drept insuficientă.

Întrebați cât de informați sunt despre compoziția materialelor dezinfectante, 23% au declarat că îi interesează în primul rând efectul, nu compoziția, iar 19% au afirmat că au informațiile esențiale.
23% aleg produsele de protecție sanitară în funcție de preț, 21% se uită la specificațiile produsului, 11% aleg în funcție de disponibilitatea produselor, iar 6% din alt motiv.

Barometrul de opinie a fost realizat în perioada 29 iunie – 2 iulie 2020, online și prin telefon, pe un eșantion de peste 2.500 de persoane, cu vârste cuprinse între 21 și 70 de ani, reprezentativ din punct de vedere geografic, la nivel național.

Principalele atribute ale focus-group-ului au fost persoanele active, angajați, manageri, antreprenori, cu studii medii (43%) și superioare (57%), participanți activi la viața socială.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.