Cercetătorii americani au descoperit că bebelușii pot distinge numărarea unor obiecte de la vârste fragede, unii chiar de la 14 luni, în ciuda faptului că nu pot să rostească cifre sau să înțeleagă sensul acestora. Astfel, copiii mici care sunt martori la numărarea unor obiecte sunt capabili să asocieze cuvintele ce reprezintă cifre cu cantităţile corespunzătoare.
Cercetătorii au catalogat aceste concluzii, publicate în jurnalul Developmental Science, drept „surprinzătoare” şi au declarat că rezultatele demonstrează că bebeluşii disting numărarea „cu câţiva ani mai devreme decât se credea anterior”, relatează Agerpres.
„Cercetări ca a noastră demonstrează că bebeluşii au de fapt o înţelegere destul de sofisticată a lumii – ei încearcă deja să priceapă ceea ce spun adulţii din jurul lor şi aici este inclus şi acest domeniu al numărării şi al numerelor”, a explicat autoarea principală a studiului, Lisa Feigenson, specialistă în ştiinţe cognitive la Johns Hopkins University din Maryland.
Cercetări efectuate anterior au demonstrat că procesul de numărare debutează la vârsta de aproximativ doi ani şi jumătate, când copiii mici încep să rostească cifre, dar nu ştiu încă ce reprezintă acestea.
La aproximativ patru ani, copiii încep să înţeleagă principiul cardinal – o conexiune între rostirea unor cifre şi o anumită cantitate de elemente.
Cercetătorii au realizat studiul experimental pe 80 de copii mici, cu vârste cuprinse între 13 şi 20 de luni.
Echipa a realizat cinci teste, toate implicând ascunderea jucăriilor în interiorul unei cutii opace. În unele cazuri, cercetătorii au numărat fiecare jucărie cu voce tare înainte de a le pune în cutii, în timp ce în alte scenarii le dădeau drumul în cutie una câte una, în faţa copiilor. Copiii aveau tendinţa de a-şi pierde interesul când jucăriile nu erau numărate înainte de a fi ascunse. Însă, când cercetătorii au numărat jucăriile, cei mici au avut rezultate mai bune la a-şi aminti numărul de jucării şi au continuat să se uite în cutie pentru a încerca să le găsească pe toate.
„Aceste rezultate au fost foarte surprinzătoare deoarece toate cercetările anterioare din ultimul deceniu au arătat cât de dificil este pentru copii să stăpânească sensul cifrelor din cadrul numărătorii”, a declarat Jenny Wang, coautoare a studiului.


