Campanie cu premii pentru promovarea donării de sânge

Institutul Național de Hematologie Transfuzională și Fundația pentru SMURD au demarat, în parteneriat cu KMG International, o campanie de susținere a donării de sânge la nivel național, efectuate în perioada 10 august – 10 octombrie.

Prin divizia sa de retail, Rompetrol Downstream, Grupul va acorda donatorilor, în mod gratuit, produse din rețeaua de distribuție carburanți Rompetrol hei.

„Sângele face diferența dintre viață și moarte, este un țesut viu care nu poate fi înlocuit si un număr din ce în ce mai mare de bolnavi au nevoie de transfuzie de sânge. De cele mai multe ori sângele donat salvează viața pacienților din spitale. În contextul pandemiei cu corona virus, este nevoie și de plasmă convalescentă Covid – 19 bogată în anticorpi și prelevată de la persoanele vindecate de Covid 19 pentru pacienții din spitalele de boli infecțioase aflați în stare critică. Din păcate numărul donatorilor de sânge de la debutul pandemiei a scazut cu 40 – 50% față de perioada similară a anului trecut, deși cererea spitalelor este din ce în ce mai mare” – Dr. Doina Goșa – Directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București.

O singură unitate de sânge donat poate salva până la 3 vieţi. Cu toate acestea, în România, statistic, sunt 1,8% donatori, în timp ce Danemarca are cel mai mare număr de donatori voluntari – 10% din populaţie (conform unui raport al Centrului Regional de Dezvoltare pentru Siguranţa Sângelui).

„Donarea de sânge este un gest de responsabilitate socială manifestat la nivel individual. Printr-un gest simplu, la îndemâna majorității cetățenilor, fiecare donator oferă o șansă la viață acelora pentru care disponibilitatea sângelui compatibil face diferența dintre viață și moarte. Niciun nou demers care sprijină și promovează acest comportament de donare consecventă de sânge în populație nu este prea mult, motiv pentru care sper ca această campania lansată de Rompetrol să aducă un suflu nou în lupta pentru viață, care în multe momente se câștigă picătură cu picătură.” – Dr. Raed Arafat, președinte al Fundației pentru SMURD.

„Pandemia ne impune distanțare fizică, dar rămânem împreună solidari și responsabili. Grupul KMG International susține cadrele medicale și autoritățile pentru gestionarea crizei de sănătate actuale, iar prin această campanie lansăm un îndemn de implicare la nivel individual, pornind de la angajații noștri către toți membrii comunității, pentru a merge și dona sânge într-o perioadă în care nevoia este acută. Campania prin care oferim produse hei este modul simbolic prin care noi Rompetrol mulțumim donatorilor pentru gestul lor de mare noblețe și responsabilitate.”– Alexey Golovin, Chief Officer Departament Juridic și Afaceri Corporative.

Campania se desfășoară în toate cele 41 de centre de transfuzii din România, iar donatorul va primi în momentul donării un voucher pe bază căruia poate primi în mod gratuit, în perioada 10 august – 15 octombrie, din orice stație de distribuție carburanți Rompetrol hei un suc proaspăt de morcov cu măr și ghimbir și o tartină cu ciuperci, bacon și chives sau tartină cu cremă de branză și piersici. Voucherul nu este transmisibil și este valabil împreună cu carnetul de donator sau adeverință care atestă donarea.

Regulamentul campaniei, lista centrelor de transfuzie sanguină din țară (în campanie sunt incluse doar centrele de transfuzie, nu și punctele de recoltare) și condițiile și recomandările pentru donatori sunt disponibile online.

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.