CNAS: Erori în platforma informatică a asigurărilor de sănătate, în ultimele zile

În ultimele trei zile, platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncționalităţi care au fost investigate şi s-au luat masuri pentru remedierea lor, anunță Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), într-un comunicat de presă.

„Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanță PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situației”, se arată în comunicatul CNAS.

Potrivit sursei citate, din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare.

„Ne cerem scuze pacienților şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situație. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Pe termen scurt, până la remedierea situației, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluții punctuale la problemele sesizate de furnizori pe adresa pe care o au la dispoziție: suport.siui@casan.ro. Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu își pot desfășura activitatea în modul online, vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere.

 

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.