CNAS face teste și își propune să repornească astăzi sistemul informatic

Casa Națională de Asigurări de Sănătate face astăzi teste și își propune să repornească astăzi sistemul informatic care nu funcționează de la începutul lunii iulie. Anunțul a fost făcut de purtătorul de cuvânt al CNAS, Daniel Osmanovici.

Oficialul a precizat că în 16 iulie s-au făcut câteva teste privind funcţionarea cardului de sănătate, iar acestea au arătat că aplicaţia „funcţionează cum se cuvine”, astfel că se doreşte ca în 18 iulie să fie repornit sistemul.

„Din păcate, pot să spun că soluţiile pe care le avem la îndemână în momentul de faţă, cu resursele pe care le are CNAS la nivel de personal IT, resurse financiare şi resurse hardware şi software nu pot face acea ajustare care să ducă sistemul – imediat, mă refer – în zona în care aceste sincope să nu mai apară. Dacă pe 18 toate lucrurile funcţionează bine, toate testele de pe parcursul acestei zile şi de pe parcursul zilei de mâine, în prima parte a zilei, funcţionează corect, atunci lucrurile astea se duc acolo. Blocajele de care vorbeaţi dvs şi care da, sunt resimţite la nivelul fiecărui cabinet de medic de familie, la nivelul farmaciilor, la nivelul spitalelor, la nivelul tuturor categoriilor de furnizori, sunt prin prisma cantităţii uriaşe de date”, a adăugat el.

Purtătorul de cuvânt a explicat că într-un an este vorba despre 76 de milioane de input-uri în sistem.

Întrebat de reporterul RFI despre oamenii care vor muri în timpul acestui blocaj, care durează de aproximativ două săptămâni, purtătorul de cuvânt al CNAS a spus: „Cred că puteţi fi de acord cu mine că nu există pe lumea asta niciun sistem perfect. Mă refer la orice sistem (…) Nu vreau să mă duc în această zonă apocaliptică, pentru că oamenii mor şi cu un sistem, şi fără un sistem, nu vreau să sun cinic, dar nu e o chestiune pe care să o pun că acum, dacă a picat sistemul, se întâmplă cele mai mari nenorociri de pe Planeta Pământ fix în România”.

 

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) nu funcționează de la începutul lunii

 

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat pe 10 iulie că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) nu funcționează din data de 5 iulie, iar serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS.

În replică, Patronatul  Medicilor de Familie București-Ilfov a transmis la solicitarea Ro Health Review că există medici de familie care nu au reușit să facă raportarea pentru luna iunie începând cu 1 iulie.

Potrivit asociației, termenul limită pentru raportare era 5 iulie.

 

SNMF: Sistemul informatic în colaps total

 

Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF) a criticat, într-o scrisoare deschisă publicată la începutul lunii iunie, sistemele informatice pe baza cărora ar trebui să se stabilească relația dintre prestatorii de servicii (medicii de familie), asigurător (Casa Națională de Asigurări de Sănătate) și beneficiar (pacientul român). Acestea funcționează cu sincope atât de mari încât mai curând se poate spune că nu funcționează, potrivit SNMF.

Sistemul Cardului National de Asigurări Sociale de Sănătate (CEAS) a costat peste 87,6 milioane lei fără (TVA) și a fost implementat de HP Romania și Novensys Corporation, având ca subcontractant pe SIVECO Romania; contractul a fost atribuit în luna aprilie 2012, potrivit SNMF. Contractul de servicii privind implementarea prescripției electronice (SIPE), in valoare de peste 36,2 milioane lei fără TVA, a fost atribuit în 2012 către HP România. În 31 martie 2017 s-au mai cheltuit 7,6 milioane de lei, fără TVA, pe un contract în care SIVECO se angaja să asigure mentenanța și suportul tehnic pentru softul care integrează toate informațiile la nivelul Casei, sistem dezvoltat tot de SIVECO odată cu SIUI, notează SNMF.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.