CNAS: O echipă de specialiști IT lucrează din 25 iulie la remedierea disfuncționalităților sistemului informatic

„Începând din data de 25 iulie 2019, o  echipă mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și parteneri care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic lucrează pentru a remedia disfuncționalitățile apărute la Platforma Informatică  a Asigurărilor de Sănătate (PIAS)”, se arată într-un comunicat publicat de CNAS.

Potrivit Casei Naționale de Sănătate, o mare parte a problemelor a fost remediată, „urmând ca în zilele următoare să fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel încât să poată fi evitate în viitor problemele de funcționare ale PIAS”. „Începând din data de 1 august 2019, echipa mixtă monitorizează funcționarea sistemului și intervine  pentru rezolvarea punctuală a problemelor depistate”, se adaugă în text.

În comunicat se mai spune că, până când nu vor rezolvate integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situațiile în care furnizorii de servicii medicale se află în imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate și plătite, nu va fi declarată încetarea stării de de indisponibilitate și vor rămâne în vigoare derogările la termenele de raportare a serviciilor medicale.

Casa Națională afirmă că ieri, în prima zi de raportare a serviciilor medicale efectuate pe luna iulie, la nivel național au fost încărcate online în sistem 10.111 raportări, față de 2.483 raportări încărcate pe toată perioada lunii iulie 2019.

În ceea ce privește  procedurile de achiziție a mentenanței necesare pentru toate componentele PIAS, acestea sunt în curs de elaborare, urmând să fie postate în Sistemul de Achiziții Publice SEAP în scurt timp, mai anunță CNAS.

Autoritățile au anunțat că sistemul informatic nu mai funcționează din data de 5 iulie, dar medicii de familie acuză că PIAS este inactiv încă din prima zi a lunii iulie.

 

Cea mai gravă avarie de la introducerea cardului de sănătate

 

Medicii de familie sunt revoltați de situație. Deși de-a lungul timpului, sistemul a fost în nenumărate rânduri inactiv, aceasta este cea mai gravă avarie de la introducerea cardului de sănătate.

„Bun, am înțeles, avem comunicat de start avarie, stăm liniștiți, avem siguranța legală că serviciile medicale vor fi validate în momentul în care avaria va fi declarată rezolvată. Dar au rămas în suspensie câteva probleme foarte importante:
1. raportarea serviciilor medicale efectuate în luna iunie, care nu s-a putut face peste tot, deci nici facturarea acestor servicii. Casele locale au găsit, în marea lor majoritate, soluții temporare, (facturare pe estimare, stornare când se rezolvă etc), sunt însa colegi care nu au putut raporta și nici factura. Ce facem cu ei? Cum își întrețin cabinetele?
2. s-au semnat contracte adiționale până la finalul anului, că iar nu a fost în stare CNAS să facă normele la timp, deci de mâine alte distracții, aceste contracte trebuie reînnoite în sistemul informatic. Dacă aceasta reînnoire nu se poate face, ce facem cu pacienții de mâine? Cum îi vom putea consulta, trimite, trata? Nu avem un răspuns de la CNAS încă. Poate nu au încă un nou purtător de cuvânt? Mda, greu de găsit…”, a scris 
Sandra Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, într-o postare pe Facebook.

„Pentru colegii din lume care citesc acest mesaj cu translate: in România medicii de familie fac gărzi de noapte ca să valideze servicii în sistemul informatic prost făcut și fără mentenanță, așa se înțelege aici aplicarea directivelor internaționale privind Asistența Medicală Primară. Acces la sănătate și acoperire universală? Dar de când contează pacienții aici?”, a mai scris Alexiu.

 

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.