Reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au anunțat că în prezent se lucrează la soluționarea problemelor tehnice apărute în sistemul informatic al CNAS.
Potrivit acestora, în perioada în care Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) este indisponibilă, furnizorii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale.
„ (…) vă asigurăm că vom întreprinde toate demersurile necesare astfel încât serviciile medicale și farmaceutice necesare asiguraților să fie accesate și validate. Dacă până la finalul acestei zile echipa care lucrează la remedierea sistemului informatic nu va reuși sa repună total sistemul în funcțiune, vom lua în calcul măsuri care sa permită validarea serviciilor acordate în sistem offline pe perioada în care PIAS nu va fi funcțională”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.
Sistemul informatic al Casei Naționale de Sănătate, cel cu care lucrează medicii de familie, spitalele, dar și farmaciile s-a blocat din nou.
Dr. Sandra Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie București Ilfov face, într-o postare pe o rețea socială, un apel către CNAS și Ministerul Sănătății.
”Ma aștept și de la CNAS sa se poarte mult mai responsabil! Cum e posibil ca momentul în care noi ne învățăm pacienții sa stea acasă, sa nu se înghesuie la cabinete pentru fleacuri, sa își ia rețetele pentru mai multe luni, ca să nu mai vină în următoarele 2-3 luni și să ne putem ocupa de cazurile acute, acum s-a găsit să nu meargă sistemul informatic!?!!!? E posibil sa stam câte 20 de minute la o rețetă și sa dam pe câte o lună!?!? Păi vă imaginați voi, cei de la CNAS, ce va fi în țara asta peste o lună!?!?! Va rog domnilor Miniștri Andrei Baciu, Costache, Velea, Arafat, sa va gândiți și la asta!”, a scris medicul.