Conducerea Spitalului Județean de Urgență (SJU) Buzău a demarat o inițiativă pentru a îmbunătăți relațiile cu pacienții și aparținătorii acestora, prin introducerea unor cursuri de comunicare destinate întregului personal medical, inclusiv medicilor, relatează Agerpres. Aceste cursuri au ca scop să sprijine angajații în gestionarea interacțiunilor cu pacienții și familiile acestora într-un mod profesionist și empatic.
În paralel, pentru a măsura nivelul de satisfacție al pacienților, SJU Buzău a introdus un chestionar care permite pacienților și aparținătorilor acestora să aprecieze serviciile oferite în secțiile Ambulatoriu, Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) și spital. Chestionarele sunt completate anonim și sunt confidențiale, iar scopul lor este de a oferi o analiză obiectivă privind calitatea îngrijirilor medicale și relația personalului cu pacienții.
În plus, pentru a facilita o comunicare mai bună cu aparținătorii pacienților, SJU Buzău va implementa o aplicație care va permite acestora să urmeze traseul medical al pacientului pe parcursul internării. „Este activă o aplicație cu acces din fiecare salon, cât și la nivel de site al spitalului, aplicație care permite oricărui pacient al spitalului sau aparținător să completeze acest chestionar de satisfacție al pacientului, în așa fel încât noi să putem avea o analiză obiectivă în ceea ce privește gestionarea relației cu aparținătorii și pacienții. Mai este vorba despre acea aplicație care va gestiona partea de informare directă cu aparținătorii pacienților noștri în așa fel încât, la o anumită perioadă, să se transmită o informație cu privire la traseul pacientului în unitatea sanitară. Această aplicație va funcționa atât la UPU, cât și la nivel de spital”, a declarat managerul SJU Buzău, Sorin Pătrașcu.
Pe lângă aceste măsuri, spitalul va organiza cursuri de comunicare pentru toți angajații care interacționează cu pacienții și aparținătorii, inclusiv personalul auxiliar. „Pentru ceea ce presupune o schimbare a atitudinii la nivel de comportament al spitalului ne-am întâlnit cu brancardierii, îngrijitoarele, infirmieri, asistenți, ne-am arătat disponibilitatea și avem discuții cu un formator de cursuri care va asigura o formare profesională, sub aspectul comunicării la nivel de spital a acestei relații cu pacienții și cu aparținătorii. Vom avea cursanți informați la ultimul stadiu din punct de vedere al comunicării. Vor participa la cursuri absolut toți salariații spitalului care gestionează relația pacientului sau aparținătorului (…), inclusiv medici. Este un curs care, până la urmă, este natural să fie organizat la nivelul angajatorului”, a adăugat Pătrașcu.
În ciuda eforturilor continue, în trecut, au existat situații tensionate între personalul medical și aparținătorii pacienților, care au necesitat intervenția agenților de pază sau a forțelor de ordine. Prin aceste măsuri, SJU Buzău își propune să prevină astfel de conflicte și să îmbunătățească semnificativ atmosfera din unitatea sanitară.