ECDC: Ghid privind furnizarea de sprijin pentru populațiile vulnerabile din punct de vedere medical și social din țările UE/SEE și Regatul Unit în timpul pandemiei COVID-19

ECDC a publicat astăzi un raport tehnic intitulat „Ghid privind furnizarea de sprijin pentru populațiile vulnerabile din punct de vedere medical și social din țările UE/SEE și Regatul Unit în timpul pandemiei COVID-19.

Raportul evidențiază următoarele mesaje cheie:

Unele persoane sunt mult mai vulnerabile decât restul populației, indiferent de COVID-19 în sine, în măsura în care prezintă un risc ridicat de boală severă și deces sau de consecințele măsurilor de sănătate publică care au fost impuse pentru a controlează răspândirea virusului, care le-au agravat situațiile de viață deja provocatoare. Acești oameni ar putea fi descriși ca fiind vulnerabili din punct de vedere medical sau, respectiv, social.

Multe persoane au întâmpinat vulnerabilități atât medicale, cât și sociale în timpul pandemiei COVID-19, în timp ce altele s-au confruntat cu un set deosebit de extins de provocări datorită apartenenței la două sau mai multe categorii recunoscute de vulnerabilitate socială. Aceste provocări au inclus nevoia de informații direcționate, probleme de acces la servicii, de-prioritizare a serviciilor de rutină, stigmatizare / discriminare și bariere juridice, precum și financiare.

Societatea civilă și alte organizații au lucrat pentru a oferi servicii esențiale în întreaga pandemie pentru a sprijini aceste persoane. Un sondaj ECDC a identificat o serie de bune practici transversale care stau la baza succeselor obținute în ciuda provocărilor financiare și logistice considerabile. Acestea includ flexibilitatea și capacitatea de a adapta serviciile la situația emergentă, asigurând astfel furnizarea continuă de sprijin material și social; utilizarea creativă a tehnologiilor online; și o bază pentru activitatea bazată pe principiile implicării comunității.

Autoritățile naționale și regionale au facilitat grupurile societății civile în multe domenii prin furnizarea de sprijin financiar; de lucru pentru a asigura o bună comunicare, colaborare și coordonare cu aceștia; și facilitarea unui cadru mai larg de acțiune bazat pe echitate și drepturile omului.

Cu toate acestea, coordonarea între organizațiile societății civile și autorități nu a fost întotdeauna ideală. Au existat, de asemenea, cazuri în care drepturile populațiilor vulnerabile nu au fost menținute, așa cum este detaliat în acest document.

Eforturile organizațiilor de susținere ale societății civile de-a lungul pandemiei până în prezent au fost remarcabile, dar acestea nu pot fi durabile pe termen lung și nu înlocuiesc obligațiile statelor de a asigura accesul la îngrijire și sprijin pentru persoanele de pe teritoriul lor.

Sprijinul financiar și politic din partea autorităților naționale și regionale, împreună cu eforturile de colaborare pentru coordonarea și eficientizarea serviciilor pot fi esențiale dacă organizațiile de sprijin vor supraviețui și vor continua să servească populațiile cele mai vulnerabile din UE / SEE.

„Populații vulnerabile din punct de vedere social și social – care includ, printre altele, persoanele în vârstă, persoanele cu dizabilități, migranții, persoanele fără adăpost, comunitățile LGBTI și lucrătorii sexuali – au avut situațiile lor de viață deja provocatoare, foarte exacerbate de pandemia COVID-19. Protecția și sprijinul acordat acestor persoane este imperativ, atât din motive de drepturi ale omului, cât și de echitate, precum și ca bune practici de sănătate publică. Organizațiile societății civile au îndeplinit în ultimele luni un rol esențial pentru aceste populații prin, de exemplu, furnizarea de suport material, asistență pentru sănătate mintală, servicii de informare și educație, îngrijire a pacienților și echipament personal de protecție. Mulți au lucrat, de asemenea, la probleme de advocacy, subliniind preocupările și provocările cu care se confruntă populațiile pe care le sprijină în timpul pandemiei. Succesul pe care l-au avut în continuarea furnizării serviciilor în circumstanțe dificile a fost rezultatul flexibilității și inovării, al dedicării personalului și, în multe cazuri, al unei bune colaborări cu autoritățile locale”, a spus Andrea Ammon, directorul ECDC.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.