Perioadele pentru care pot fi prescrise medicamentele sunt de maximum 7 zile în afecţiuni acute, de până la 8 – 10 zile în afecţiuni subacute şi de până la 30 – 31 de zile pentru bolnavii cu afecţiuni cronice, se arată în Ghidul asiguratului lansat de CNAS. Pentru bolnavii cu boli cronice stabilizate şi cu [mai mult]
Etichetă: Ghidul asiguratului
Știați că persoanele asigurate beneficiază de servicii de îngrijiri medicale și paliative la domiciliu, pe bază de recomandare?
Persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate beneficiază de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu, acordate pe bază de recomandare, în funcție de starea de sănătate a acestora, potrivit Ghidului asiguratului, lansat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Pot recomanda servicii de îngrijiri medicale la domiciliu: medicii specialiști din ambulatoriu sau [mai mult]
Știați că pentru a beneficia de a doua şi a treia consultaţie, la solicitarea medicului specialist, nu mai este necesar biletul de trimitere?
Pentru a beneficia de a doua şi a treia consultaţie, la solicitarea medicului specialist, în vederea stabilirii diagnosticului şi/ sau tratamentului, nu mai este necesar biletul de trimitere, se arată în Ghidul asiguratului, lansat de CNAS. De asemenea, medicul specialist poate elibera bilet de trimitere către o altă specialitate doar în cadrul unei consultaţii acordate în [mai mult]
Știați că persoanele neasigurate pot beneficia de servicii medicale pentru consultaţii de urgenţă la domiciliu?
Persoanele neasigurate pot beneficia de consultaţii de urgenţă la domiciliu pentru urgenţele medicochirurgicale, care sunt încadrate la „cod verde” (pacientul este conștient, prezintă simptome ușoare, leziuni minore, nu prezintă dificultăți în respirație etc.), se precizează în ”Ghidul asiguratului”, document care ajută publicul să înțeleagă și să cunoască mai bine serviciile oferite în cadrul social de [mai mult]
Asigurat sau neasigurat? Care sunt serviciile medicale de care poți beneficia
Ghidul asiguratului,lansat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), expune pe larg care sunt serviciile medicale de care pot beneficia persoanele asigurate, dar și cele neasigurate. Astfel, persoanele neasigurate pot beneficia de următoarele servicii medicale gratuite: urgențe medicale servicii pentru supravegherea și depistarea bolilor cu potențial endemo-epidemic consultații pentru supravegherea evoluţiei sarcinii şi lăuziei [mai mult]
Ghidul asiguratului: Ce se întâmplă în situația în care un asigurat, deși este internat în spital, trebuie să plătească medicamentele din bani proprii?
În ”Ghidul asiguratului”, lansat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), se precizează că, în situația în care un asigurat, deși este internat în spital, trebuie să plătească medicamentele din bani proprii ”spitalul rambursează pacientului contravaloarea acestor cheltuieli la solicitarea asiguratului”. ”În cazul în care medicul din secția în care asiguratul este internat recomandă, [mai mult]
Știați că serviciile medicale de urgenţă nu necesită utilizarea/ prezentarea cardului de sănătate?
Persoanele care se adresează serviciilor medicale de urgență nu trebuie să prezinte cardul de sănătate pentru a putea beneficia de îngrijirile necesare. Însă acesta este obligatoriu ori de câte ori asiguratul accesează servicii medicale sau farmaceutice la furnizorii aflaţi în contract cu casa de asigurări de sănătate, cu excepția unor cazuri reglementate de lege. ”Ghidul asiguratului”, [mai mult]
Știați că vă puteti schimba medicul de familie ales, numai după expirarea a cel puțin șase luni de la data înscrierii pe listele acestuia?
Persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate au dreptul să își schimbe medicul de familie ales, numai după expirarea a cel puțin 6 luni de la data înscrierii pe listele acestuia. În ”Ghidul asiguratului”, document care ajută publicul să înțeleagă și să cunoască mai bine serviciile oferite în cadrul social de asigurări [mai mult]
CNAS pune la dispoziția asiguraților un ghid cu scopul de a cunoaște mai bine serviciile oferite în cadrul social de asigurări de sănătate
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a lansat ”Ghidul asiguratului”, document care ajută publicul să înțeleagă și să cunoască mai bine serviciile oferite în cadrul social de asigurări de sănătate, precum și modul în care funcționează acest sistem. Ghidul cuprinde informaţii despre calitatea de asigurat, modalităţile de accesare a serviciilor pe fiecare domeniu de [mai mult]