Agenția Europeană a Medicamentului recomandă spre autorizare 13 medicamente noi

Comitetul pentru produse medicinale de uz uman (CHMP) al Agenției Europene a Medicamentului (EMA), în ședința din luna aprilie, a recomandat spre autorizare 13 medicamente noi. Totodată, CHMP a recomandat retragerea unei autorizații deja emise, a emis un aviz negativ pentru un medicament și a recomandat extinderea unei autorizații existente. Pe baza recomandărilor EMA, Comisia [mai mult]

Agenția Europeană a Medicamentului recomandă pentru autorizare opt noi medicamente

În ultima ședință ținută la sediul din Londra al Agenției Europene a Medicamentului, Comitetul pentru produse medicinale de uz uman (CHMP) a recomandat autorizarea a opt noi medicamente în Uniunea Europeană, din care două medicamente orfane (destinate bolilor rare). Trei din cele opt medicamente ar urma să primească autorizații de punere pe piață condiționate de [mai mult]

CEO nou la Zentiva

Compania farmaceutică Zentiva anunță numirea unui nou CEO în persoana lui Nick Haggar. Acesta își va prelua funcția începând cu 11 februarie 2019. Nick Haggar este CEO la Insud Pharma din 2016, iar anterior a ocupat funcții de conducere în mai multe companii farmaceutice importante, precum Sandoz (divizia de generice a companiei Novartis), GlaxoSmithKline și [mai mult]

Piața globală a ingredientelor farmaceutice active va crește cu peste 60 de miliarde de dolari în următorii cinci ani

Piața globală a ingredientelor farmaceutice active (API) va crește, conform estimărilor, în următorii cinci ani, de la 182,2 miliarde dolari (159,2 miliarde de euro) în 2019 la 245,2 miliarde de dolari (214.2 miliarde de euro) în 2024, cu o rată anuală de creștere de 6,1%. Estimările sunt realizate de o companie americană, Markets and Markets, [mai mult]

GSK și Pfizer își unesc diviziile de consumer health

Giganții farmaceutici Pfizer și GlaxoSmithKline anunță că au încheiat un acord pentru a crea o companie globală de produse parafarmaceutice și medicamente ce se eliberează fără prescripție medicală (consumer health). Cele două divizii de consumer health ale companiilor farma au avut în 2017 vânzări combinate de 12,7 miliarde de dolari (9,2 GSK, 3,5 Pfizer). Participația [mai mult]

GlaxoSmithKline

GSK reia plățile pentru medicii care-i promovează produsele

Compania farmaceutică GlaxoSmithKline a revenit asupra hotărârii de a nu mai plăti medici pentru a-i promova produsele. În urmă cu cinci ani, după un scandal mediatic, compania farmaceutică și-a luat angajamentul să nu mai facă plăți către medici pentru a promova produsele sale. Măsura a fost aplaudată de media și societatea civilă, în speranța că [mai mult]