C.O.P.A.C.: „Scoate din dormitor dispozitivele electronice cum ar fi televizor, computer, telefon”

Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România (C.O.P.A.C.)reamintește câteva reguli utile de urmat pentru un somn de calitate: • La adulți, se recomandă ca durata somnului să fie de 7 ore sau mai mult. • Lipsa de somn predispune la obezitate, diabet zaharat de tip 2, hipertensiune arterială, accident vascular cerebral, boli coronariene cum [mai mult]

Acad. prof. dr. Leon Dănăilă: Dansul, călătoriile, somnul adecvat și lecturile – modalitățile simple care vă îmbunătățesc funcțiile creierului

„Ataşamentul meu pentru această profesie poate fi concretizat în faptul că neurochirurgia poate face parte din sfera profesiunilor creative, înălţătoare, ca port-drapel şi Regină a îndeletnicirilor chirugicale!” – declara cândva acad.prof.dr. Leon Dănăilă, reputatul neurochirurg care a efectuat peste 40.300 intervenţii chirurgicale, dintre care 21.791 cu microscopul operator, 729 cu laserul şi 17.780 fără microscop [mai mult]

Dr. Cristina Cornoiu(SJU Târgu Jiu): Sfaturi utile pentru a vă bucura de un somn mai odihnitor

O multitudine de factori pot afecta calitatea somnului; dacă oboseala încă se resimte chiar și după orele de odihnă ar trebui să luați în considerare mai multe modalități ușoare de a reduce stresul zilnic, atenționează dr. Cristina Cornoiu, medic specialist medicină de familie -Cabinet Planificare familială în cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu. În acest [mai mult]

Metoda simplă, gratuită și eficientă împotriva Alzheimer

Ce se poate face pentru a ține la distanță simptomele Alzheimer? Pentru început, un somn bun nu ar fi de ignorat, consideră specialiștii; somnul profund poate proteja adulții în vârstă împotriva pierderii memoriei cauzate de boala Alzheimer, potrivit unei echipe de cercetători de la Universitatea din California, Berkeley. Somnul profund, cunoscut și sub numele de [mai mult]

Acumularea de proteine asociate Alheimer, reduse de un somnifer obișnuit

Recent, s-a descoperit că utilizarea somnifere ar putea reduce acumularea de aglomerări toxice de proteine ​​în lichidul care „spală” creierul în fiecare noapte: legătura dintre somnul slab și agravarea bolii Alzheimer este analizată într-un nou studiu scurt, care a implicat un grup mic de adulți sănătoși, publicat în Annals of Neurology. Cercetătorii americani de la [mai mult]

Șef lucr. dr. Ioana Munteanu: Tehnologia ne poate fi utilă, dar nu trebuie să uităm şi efectele asupra calităţii somnului și asupra sănătății

Preşedintele Secţiunii de Somnologie și Ventilație Non-Invazivă din cadrul Societăţii Române de Pneumologie, șef lucr. dr. Ioana Munteanu, a declarat, vineri, că utilizarea tehnologiei ne poate fi  utilă, însă nu trebuie uitate efectele asupra calităţii somnului şi a sănătăţii. „Tehnologia ne poate fi utilă, dar nu trebuie să uităm şi efectele sale asupra calităţii somnului [mai mult]

Pentru prima dată, oamenii de știință pot vedea cum creierul ne stochează amintirile în somn

Oamenii de știință știu de mult timp că creierele noastre au nevoie de somn pentru a trece în revistă evenimentele zilei și a le transfera în amintiri pe termen lung. Studenții sunt sfătuiți adesea să studieze chiar înainte de culcare pentru a maximiza ce își amintesc din materie pentru a doua zi. Însă modul exact [mai mult]

COVID-19: Somnul, parte a unui stil de viață sănătos; recomandările prof. dr. Nicolae Hâncu

Alături de alimentație și activitate fizică, somnul este a treia componentă a unui stil de viață sănătos. Cum și cât trebuie să ne odihnim, dar și dacă restricțiile impuse în această perioadă influențează somnul a explicat prof. dr. Nicolae Hâncu într-un ghid privind stilul de viață sănătos în contextul COVID-19. Somnul   Somnul este cea [mai mult]