EXCLUSIV Probleme identificate de studenții UMF ”Carol Davila”; candidații la funcția de Rector, invitați să țină cont de ele

Studenții Universității de Medicină și Farmacie ”Carol Davila” din București le-au înaintat candidaților la funcțiile de Rector și Președinte al Senatului Universitar pentru mandatul 2020-2024 un document în care prezintă o serie de probleme cu care se confruntă, precum și propuneri pentru soluții. Ei invită candidații să introducă măsurile propuse în planurile lor manageriale.

 

”Vrem ca studenții să aibă o implicare substanțială în alegeri”

 

”Ne-am dorit ca studenții să aibă o implicare substanțială în alegerile care urmează și am vrut să facem acest lucru cât mai transparent (…) astfel încât să ne asigurăm că priorități privitoare la studenți vor fi incluse în viitoarele planuri manageriale, indiferent de cine va câștiga”, a explicat Teodor Blidaru, student reprezentant al Facultății de Medicină, unul dintre autorii documentului.

”Ne-am dorit să facem un centralizator cu doleanțe, probleme ale studenților și soluții propuse, pentru că noi vrem să fim un partener pentru oricine ar câștiga, nu doar să ridicăm problemele și să cerem soluționarea lor, așa că am strâns un număr substanțial de probleme, valabile și pentru toți studenții și pentru anumiți ani și am propus un număr de soluții”, a explicat el.

Teodor Blidaru, președintele Federației Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR), a explicat pentru RoHealthReview.ro că un demers similar a avut loc și în urmă cu patru ani. ”A prins foarte bine, pentru că a dat o direcție”, a spus el.

El a notat că, de altfel, pentru o parte dintre problemele identificate implementarea soluțiilor, dar aceasta nu s-a finalizat.

Studenții vor ”să fie un partener de discuție și de implementare și (…) nu suntem acolo doar beneficiari ai actului educațional și atât”, a subliniat Teodor Blidaru.

 

Probleme identificate de studenții Facultății de Medicină

 

Prima problemă este legată de lipsa existenței unei platforme digitale în care studenții să poată accesa cursurile și alte materii bibliografice în mod centralizat, precum și aspecte administrative, ceea ce creeaza un obstacol în procesul academic al studentului. Ca soluție, studenții propun implementarea unei platforme centralizate, auxiliare website-ului Universității unde să fie încărcate cursurile ce reprezinta material bibliografic pentru examen sau cursurile unice în format digital, ale tuturor catedrelor, în timp util, la scurt timp după predarea cursului respectiv. De asemenea, această platformă ar trebui să permită digitalizarea aspectelor administrative.

O a doua problemă identificată o reprezintă lipsa unui sistem de feedback complex care să privească calitatea actului didactic, precum și publicarea rezultatelor, conform legii.

” Solicităm realizarea cu celeritate a unei platforme, mai complexă decât cea actuală, care să permită uniformizarea metodei de evaluare a actului didactic atât din punct de vedere al metodei de evaluare, calității cursului și a lucrării practice, cât și din punct de vedere al respectării uniformizării materialului bibliografic și a modalității de examinare. Propunem ca rezultatele publicate în platforma de feedback să conțină centralizarea tuturor evaluărilor pentru fiecare cadru universitar, precum și măsurile luate de universitate în vederea creșterii calității actului academic”, transmis studenții.

Ei mai cer continuarea și consolidarea procesului de uniformizare a materialului bibliografic, ​pentru a minimiza discrepanțele dintre serii.

Lipsa facilităților de cercetare pentru studenți reprezintă o altă chestiune ce ar trebui rezolvată, spun studenții. Astfel, ei propun constituirea unui centru de cercetare, la care să aibă acces studenții, reluarea concursului de proiecte de cercetare pentru studenți, realizarea de parteneriate cu centre de cercetare internaționale, unde studenții să poată realiza stagii, precum și  încurajarea participării studenților la cercurile științifice ale catedrelor.

Gradul de învechire al metodelor de predare, precum și calitatea predării anumitor cursuri necesită, de asemenea, măsuri. ” ​Considerăm necesare training-uri periodice ale cadrelor didactice de vorbit în public, gestionarea timpului de predare, dar și cum se realizeaza un PowerPoint în mod corect, sau alte programe cu care interacționează pentru a le facilita procesul didactic. O soluție practicată de numeroase universități internaționale este de a trimite delegații de cadre didactice și studenți la conferințe internaționale despre educația medicală, precum AMEE”, afirmă ei.

Studenții atrag atenția și asupra lipsei totalae a facilităților de simulare medicală, necesare unei formări la standarde internaționale, dar și asupra lipsei afișării baremului de examinare, lipsei acoperirii vaccinale pentru studenți, lipsa facilităților pentru studenții cu dizabilități, actualizării întârziate a carnetului electronic existent și asupra fondului de carte învechit și insuficient, precum și a lipsei. unor spații de lectură deschise permanent.

O altă problemă identifică o reprezintă restructurarea continuă a seriilor pe parcursul celor șase ani universitari.

În ceea ce privește sălile de curs și lucrări practice, acestea sunt insuficiente din punct de vedere al numărului și spațiului pentru numărul de studenți înscriși în programul de studii.

Studenții sunt nemulțumiți și de lipsa unui card studențesc, valabil la nivel internațional, dar și de lipsa promovării și educării studenților cu privire la suportul vital de bază.

În privința rezidențiatului, ei cer modificarea bibliografiei pentru examenul de rezidențiat și introducerea acesteia în curricula anilor de studiu IV-VI.

Autorii documentului au identificat probleme și la capitolul comunicare și transparentă, dar și la cel al planificării sesiunilor de restanțe și măriri. Ei vorbesc și despre informarea deficitară a studenților cu privire la aspectele organizatorice ale cursurilor și lucrărilor practice, dar și despre lipsa unui caiet de practică de vară și a dobândirii unor abilități practice concrete în urma acesteia.

Studenții la Facultatea de Medicină mai cer reducerea taxei de școlarizare pentru studenții orfani de unul / ambii părinți.

 

Probleme identificate de studenții la Facultatea de Medicină Dentară

 

Viitorii stomatologi sunt nemulțumiți de infrastructura deficitară pentru desfășurarea cursurilor, de insuficiența bugetului pentru materiale consumabile, de faptul că update-urile la carnetul online de student se fac greu și că nu există un avizier digital care să conțină informații de actualitate pentru studenții anilor I-VI, iar cursurile nu sunt disponibile și în format digital.

Studenții la Facultatea de Medicină Dentară atrag atenția și că listele de asigurări către Casa Națională de Asigurări de Sănătate nu sunt transmise eficient.

 

Probleme identificate de studenții la Facultatea de Farmacie

 

Studenții la Farmacie se plâng de majorarea nejustificată a taxei de cazare în cămin și taxa de cămin pentru studenții cu părinți cadre didactice, de discrepanțele de condiții între căminele B și U, dar și de faptul că bufetul din incinta Facultății de Farmacie nu funcționează.

O altă problemă identificată se leagă de cifra de școlarizare. Potrivit lor, scăderea numărului de elevi ce dau concursul de admitere și, inevitabil, scăderea calității studenților admiși.

Ei cer și o mai bună promovare a regulamentelor și o actualizare a acestora pe site-ul universității, dar și o implicate mai mare a studenților în luarea deciziilor.

Studenții pledează și pentru mai multe șanse de a efectua perioade de studiu în străinătate, dar și pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile.

Probleme identificate de studenții Facultății de Moașe și Asistență Medicală

 

Studenții sunt nemulțumiți de lipsa cadrelor didactice, atât din punct de vedere numeric, cât și din punct de vedere al pregătirii acestora în ceea ce privește specializările de AMG, BFKT, TD, Moașe, dar și de lipsa de asistenți medicali, kinetoterapeuți care să învețe studentul în timpul stagiilor de practică din timpul semestrelor, stagiilor de practică de vară, stagii în gărzi.

Ei atrag atenția și că ”programul cursurilor și LP-urilor se desfășoară pe parcursul întregii zile, majoritatea între orele 8:00-18:00, deci studenții nu mai pot îndeplini numărul de ore prevăzut pentru desfășurarea Stagiilor de practică”.

Lipsa spațiilor, a materialelor didactice, instrumentarului și aparaturii sunt de asemenea pe lista cu probleme identificate.

” Cursurile nu sunt adaptate pentru fiecare specializare în parte, în general, aceleași cursuri care sunt predate la Medicină Generală ne sunt prezentate și nouă”, mai atrag atenția studenții Facultății de Moașe și Asistență Medicală.

De asemenea, ei cer înființarea de Programe de master pentru specializările AMG, BFKT, TD sau mutarea perioadei de susținere a examenului de Licență la începutul lunii iulie, ca mai apoi toți studenții absolvenți să poată beneficia de privilegiul înscrierii la Programele Masterale ale altor Universități.

 

Calitatea educației ar trebui privită holistic, ca o relație între furnizorii acesteia și beneficiarii ei

 

” Prin această rezoluție dorim să aducem la cunoștință candidaților la pozițiile de Rector și la cea de Președinte al Senatului, intenția studenților de a ajuta la îmbunătățirea performanțelor Universității. Astfel, standardele și indicatorii de performanță propunem să fie formulați astfel încât accentul să nu fie pus numai pe conformarea la un set predefinit de condiții cantitative și calitative, ci și pe angajarea deliberată a instituției pentru realizarea unor performanțe demonstrabile prin rezultate efective”, afirmă studenții.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.