Facebook va redirecționa căutările privind vaccinarea către Organizația Mondială a Sănătății

De acum înainte, persoanele care caută pe platformele Facebook informații legate de vaccinuri vor primi date exacte și nu dezinformări. După luni întregi de discuții între Organizația Mondială a Sănătății și Facebook cu privire la răspândirea informațiilor inexacte atunci când vine vorba de imunizare, reprezentanții platormei de socializare a promis să direcționeze milioane de utilizatori către „informațiile corecte și de încredere despre vaccinuri ale OMS, furnizate în mai multe limbi, pentru a se asigura că mesajele vitale de sănătate ajung la oameni, la cine are nevoie de ele cel mai mult ”, a anunțat directorul general al OMS, Tedros Adhanom Ghebryesus.

„Marile organizații digitale majore au o responsabilitatea față de utilizatorii lor – să se asigure că aceștia pot accesa fapte despre vaccinuri și sănătate. Dezinformarea legată de vaccinare este o amenințare majoră pentru sănătatea globală, care ar putea inversa decenii de progrese înregistrate în combaterea bolilor prevenibile”, a anunțat OMS într-un comunicat. Documentul a amintit faptul că bolile infecțioase mortale, precum rujeola, difteria, hepatita, poliomielita, holera și febra galbenă, pot fi prevenite cu ajutorul imunizării.

Facebook a confirmat într-un comunicat de presă că va începe să ofere  mai multe modalități de prezenta oamenilor informații autorizate despre vaccinuri, atât pe Facebook  cât și pe și platforma Instagram. Măsura vizează fluxurile de știri, grupurile și forumurile. De asemenea, Facebook a anunțat că va reduce aparițiile grupurilor și a paginilor care răspândesc dezinformarea cu privire la vaccinări în fluxurile sale de știri și că va respinge orice anunțuri despre care consideră că includ dezinformări despre vaccinări.

 

Facebook urmează exemplul Pinterest  

Platforma online Pinterest a fost prima care a anunțat măsuri similare pentru a combate dezinformarea privind vaccinarea. Astfel, utilizatorii care caută informații legate de vaccinuri vor fi redirecționați către rezultate transmise de organizații de sănătate publică”, într-o tentativă a platformei de a combate dezinformarea. În baza noii politici, căutările pe Pinterest pentru cuvinte-cheie precum rujeolă”, siguranța vaccinurilor” sau alți termeni legați de sănătate vor oferi numai rezultate de la autorități precum Organizația Mondială a Sănătății, Centrele pentru Controlul Bolilor (CDC, din SUA) și Vaccine Safety Net al OMS.

YouTube nu mai oferă publicitate unui număr de canale populare care promovează teorii conspiraționiste antivaccinare.

Măsura a fost luată în februarie, după ce mai multe companii au fost nemulțumite când au văzut că reclamele lor rulează alături de clipuri controversate.

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.