Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie, obiecții privind proiectul de Contract – cadru 2020-2021

Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) a transmis Casei Naționale de Asigurări (CNAS) de Sănătate și Ministerului Sănătății obiecțiile referitoare procesul verbal redactat de de CNAS în urma întâlnirii pe tema consultării organizațiilor profesionale și patronale din domeniul asistenței medicale primare privind proiectul de Contract-cadru 2020-2021.

Astfel, reprezentanții FNPMF reclama faptul că în procesul verbal nu a fost inclusă observația Federației referitoare la prevederile care fac referire la funcționalități indisponibile ale Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate, deși sunt cuprinse în contract și amânate ca termen de implementare din anul 2011.

“Un exemplu în acest sens este litera ș) care reglementează continuarea prescrierii tratamentului medicamentos pentru boli cronice, pe durate mai mari de 30 de zile. În prezent prevederea existentă a dat naștere unor situații litigioase și dosare în instanță între casele de asigurări de sănătate și cabinetele de medicina familie”, se arată într-un comunicat al FNPMF.

De asemenea, reprezentanții FNPMF au solicitat reintroducerea articolului privind dreptul furnizorului de servicii medicale în asistența medicală primară (cabinetul de medicina familiei) de a încasa contravaloarea serviciilor medicale la cerere și a solicitat motivarea eliminării de către CNAS din proiectul de act normativ.

“La consultările din 02.03.2020 reprezentanții CNAS au prezentat prin afișarea în ședință un alt document decât cel afișat pe site și au susținut că prevederea a fost eliminată la nivelul tuturor furnizorilor și va fi inclusă la dispoziții generale. FNPMF a solicitat ca prevederea să rămână inclusă în secțiunea de drepturi ale furnizorului, pentru a nu exista interpretări ulterioare ale organelor de control. CNAS și-a menținut opinia că este suficient ca prevederea să fie cuprinsă la dispozițiile finale, motivând dificultatea în corectarea proiectului la toate nivelurile pentru a reintroduce prevederea”, se arată în comunicatul  FNPMF.

Potrivit Federației, prevederea există în proiectul de act normativ afișat pe site ca drept al furnizorilor de la toate celelalte nivele.

“În același timp este creată o situație discriminatorie. Pacientul care se adresează cabinetului de medicina familiei și nu se încadrează în cele aproximativ 20 de consultații zilnice nu poate beneficia de consultații la cerere contra-cost și nici de bilete de trimitere sau prescripții medicale utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Pacientul care se adresează la toate celelalte niveluri de asistență medicală poate beneficia de consultații la cerere contra-cost și de bilete de trimitere și prescripții medicale utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate”, după cum au explicat reprezentanții Federației.

Totodată, reprezentanții Federației solicită dispunerea unui control în rândul personalului DGTI pentru a vedea modul de îndeplinire a atribuțiilor de serviciu în perioada 2014-2020.

“Menționăm că neîndeplinirea acestor atribuții de serviciu a generat prejudicii morale și materiale furnizorilor de servicii din asistența medicală primară și situații litigioase, în urma cărora există dosare pe rolul instanțelor”, se arată în comunicatul Federației.

De asemenea, FNPMF a solicitat eliminarea prevederilor ART. 10 și 12 care impun, sau duc la interpretări ale CNAS și ale unor case de asigurări de sănătate județene care impun limitări în administrarea cabinetului privat de medicină de familie în relația contractuală cu casa de asigurări.

“Concret, FNPMF a solicitat următoarele:

  • Furnizorul de servicii medicale de asistență medicală primară, indiferent dacă este organizat drept cabinet medical individual sau SRL, să poată include în contractul cu casa de asigurări medic de familie fără listă proprie de pacienți, care să poată sprijini activitatea medicului cu listă proprie de pacienți;
  • Furnizorul de servicii medicale de asistență medicală primară, indiferent dacă este organizat drept cabinet medical individual sau SRL, să poată încheia contract și pentru a doua specialitate clinică a medicului de familie cu listă proprie, în măsura în care cabinetul este autorizat și evaluat și pentru specialitatea clinică în cauză;
  • Furnizorul de servicii medicale de asistență medicală primară, indiferent dacă este organizat drept cabinet medical individual sau SRL, încheie contract cu casa de asigurări de sănătate pentru un program de lucru de minimum 35 de ore/săptămână. În cadrul furnizorului, medicii de familie cu listă proprie și medicii de familie fără listă proprie își organizează programul de lucru conform regulamentului de organizare și funcționare al furnizorului”.

De asemenea,  FNPMF a solicitat CNAS motivarea eliminării avertismentului din cadrul ART. 17 (5) ca primă etapă de sancționare a furnizorului de servicii medicale în cazul netransmiterii prescripției medicale offline în termen de 30 de zile de la prescriere.

“Precizăm că transmitem din nou prin prezenta aceste obiecțiuni, similar cu obiecțiunile trimise în luna octombrie 2019, întrucât întâlnirea a depășit din nou timpul alocat, în sală au fost invitați de CNAS reprezentanții altor categorii de furnizori care erau programați la ora 11:15, iar textul PV nu a putut fi analizat si modificat și de reprezentanții FNPMF în aceste condiții”, se arată în același comunicat.

 

 

Lasă un răspuns

*