Compania farmaceutică GlaxoSmithKline a revenit asupra hotărârii de a nu mai plăti medici pentru a-i promova produsele. În urmă cu cinci ani, după un scandal mediatic, compania farmaceutică și-a luat angajamentul să nu mai facă plăți către medici pentru a promova produsele sale. Măsura a fost aplaudată de media și societatea civilă, în speranța că mai multe companii farmaceutice vor călca pe urmele sale, dând tonul pentru o nouă eră în industria farma, marcată de mai multă etică și transparență. Din păcate, restul companiilor farmaceutice nu s-au grăbit să se alinieze la această tendință, iar practica plăților făcute către medici în scop de marketing a continuat.
Acum, GlaxoSmithKline a revenit asupra acelei decizii, afirmând că a fost singura companie farmaceutică care și-a luat acest angajament și că măsura a pus compania într-un dezavantaj competitiv.
Noua politică de marketing a companiei permite plățile către medici, dar în anumite condiții, pentru anumite produse inovative și pentru o perioadă fixă de timp, arată un comunicat oficial al GSK. De exemplu, GSK va autoriza plățile făcute medicilor pentru a vorbi despre produsele companiei și despre tehnologia din spatele acestora în cadrul unor conferințe sau alte contexte promoționale. De asemenea, compania va plăti cheltuielile de deplasare ale unor medici pentru a participa la evenimente de informare și promovare organizate de companie. Însă compania declară că-și menține politica prin care a decis să nu sponsorizeze medicii pentru a participa la conferințe nationale sau internaționale.
„Conform noii politici de marketing, vom extinde practica raportării plăților făcute către medici. Este parte a angajamentului pe care îl facem pentru a încuraja transparența și declarațiile responsabile. Începând cu anul 2019, vom dezvălui plățile individuale – acolo unde legea ne permite – în Statele Unite ale Americii, Japonia, precum și pe alte piețe din Europa, America de Nord și Asia”, se arată în comunicatul oficial al companiei.