GSK și Pfizer își unesc diviziile de consumer health

Giganții farmaceutici Pfizer și GlaxoSmithKline anunță că au încheiat un acord pentru a crea o companie globală de produse parafarmaceutice și medicamente ce se eliberează fără prescripție medicală (consumer health). Cele două divizii de consumer health ale companiilor farma au avut în 2017 vânzări combinate de 12,7 miliarde de dolari (9,2 GSK, 3,5 Pfizer). Participația la noua companie va fi de 68% pentru GSK și de 32% pentru Pfizer.

Diviziile de consumer health înregistrează profituri mai mici decât diviziile farma ale celor două companii inovatoare, astfel încât este de așteptat ca separarea lor în cursul următorilor ani să ducă chiar la creșterea marjei de profit pentru Pfizer, respectiv GSK. De altfel, acestea nu sunt singurele companii farma care au renunțat la diviziile de consumer health, la finalul lui august și Merck a vândut divizia proprie către Procter & Gamble.

Noua companie va avea în portofoliu mărcile GSK Sensodyne, Voltaren sau Panadol, dar și mărci ca Advil, Centrum sau Caltrate, preluate de la Pfizer. Conform unui comunicat de presă emis de GSK, colaborarea cu Pfizer va face noua companie lider de piață în domeniul antialgicelor, suplimentelor cu vitamine și minerale, simptomaticelor respiratorii, simptomaticelor digestive și sănătății orale.

Prin combinarea celor două divizii, cota globală de piață pentru consumer health va ajunge la 7,3%, mult în fața următorilor competitori, aflați la cel mult 4,1% (Johnson & Johnson, Bayer, Sanofi). În plus, noua companie va ocupa locul 1 sau locul 2 în toate regiunile-cheie ale globului.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.