Medic de familie: Problema nu este cardul fizic, ci timpul de așteptare pentru validare care duce la aglomerații, deci la pericol de îmbolnăvire

Medicul de familie Adriana Mihalaș a detaliat pentru RoHealthReview ce înseamnă riscul pe care îl aduce cu sine reintroducerea obligativității cardului de sănătate pentru validarea consultațiilor.

“Problema nu este că eu pun mâna pe card pentru că mă spăl pe mâini. Deci pot să am 20 de carduri pe zi, 28, 40. Mă spăl de 40 de ori pe mâini, deci nu asta este ideea. Ideea este că în momentul în care bagi cardul în sistem ca să validezi consultația, cardul se validează într-un sfert de oră, în 20 de minute, într-o oră și atunci stă pacientul mai mult de un sfert de oră în cabinet. Chiar dacă eu îi spun ieși din cabinet că eu vreau să validez ca să mă protejez pe mine, în hol sunt pacienți, care fiecare așteaptă validarea un sfert de oră. Nu cardul mă deranjează, că pun mâna pe el, că pot să mă spăl și eu și pacientul, ci faptul că trebuie să stai după validare și atunci se creează timpi de așteptare, aglomerații, iar la cabinetul medical șansa de a te îmbolnăvi este mai mare decât la jocurile de noroc”, spune Adriana Mihalaș.

Medicul mai precizează că încărcarea medicilor de familie a crescut pentru că foarte mulți medici specialiști se ocupă de COVID, iar timpii de așteptare pentru validare prelungesc expunerea medicilor de familie la îmbolnăvire.

“Noi, medicii de familie, trebuie să vedem așa: infecțiile repiratorii, care în perioada asta sunt la grădinițe și școli în mod obișnuit, toate celelalte patologii pentru că foarte mulți dintre colegii noștri specialiști se ocupă de COVID, de terapie intensivă, adică trebuie să preiei ceva. Noi preluăm asta. Cu timpii ăștia de așteptare, medicii de familie au toate șansele să se îmbolnăvească pentru că sunt expuși îmbolnăvirii. Dacă medicii de familie se vor îmbolnăvi, sistemul intră în colaps pentru că nu mai poți să faci lucrurile simple. Războiul nu-l faci doar cu generali, îl faci și cu soldați!”, avertizează dr. Mihalaș.

“Din martie până acum am funcționat impecabil fără card. Ironia ironiei este că acum putem să nu folosim cardul dacă vorbim la telefon cu pacientul, dar suntem obligați să folosim cardul dacă pacientul este în cabinet”, a concluzionat medicul.

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.