Eli Lilly a anunțat o reducere de preț de 50 de dolari pentru vialele medicamentului său Zepbound, destinat pierderii în greutate, și a extins gama de doze disponibile online, în încercarea de a atrage pacienți care plătesc integral și de a contracara concurența din partea farmaciilor de compunere și rivalilor de la Novo Nordisk, potrivit Reuters.
Această decizie vine pe fondul schimbărilor din piața medicamentelor pentru slăbire, un sector extrem de profitabil. Farmaciile de compunere, care au vândut milioane de doze de copii ale medicamentelor Zepbound și Wegovy în perioada în care acestea au fost în deficit, se află acum într-o perioadă în care producția acestora este limitată. Autoritatea Federală pentru Medicamente din SUA (FDA) a eliminat aceste medicamente de pe lista celor în lipsă în decembrie 2024 și a cerut stoparea vânzării produselor compuse.
Lilly a început să vândă viale cu doze mai mici de Zepbound în august 2024, iar acum a anunțat reducerea prețului acestora cu aproximativ 50 de dolari. Astfel, noile prețuri sunt de 349 și 499 de dolari pe lună, în funcție de doză. De asemenea, pacienții pot achiziționa doze mai mari, de 7,5 mg și 10 mg, pentru 499 de dolari pe lună, preț mai mic cu 23% față de cel al autoinjectoarelor Zepbound, care costă 650 de dolari pentru pacienții asigurați, dar care nu beneficiază de acoperire pentru acest medicament.
Patrik Jonsson, președintele Eli Lilly pentru sănătatea cardiometabolică, a declarat într-un interviu: „Mai mult de 10% dintre pacienții care au început tratamentul cu Zepbound au fost inițiați pe viale de la lansarea acestora.”
Chiar și cu noile prețuri reduse, medicamentele Lilly rămân mai scumpe decât versiunile compuse vândute de farmaciile de compunere, care vând copiii de Zepbound și Wegovy la prețuri între 231 și 330 de dolari pe lună.
Lilly speră ca noile oferte mai accesibile și extinderea opțiunilor să atragă pacienții care aleg să plătească direct și să-i convingă să aleagă produsele originale în detrimentul celor compuse. Aceasta va afecta, în mod evident, concurența din partea altor firme, cum ar fi Hims & Hers, care au avertizat că „ar putea să nu mai poată vinde aceleași cantități de medicamente pentru pierderea în greutate în viitor”, ceea ce a dus la o scădere a valorii acțiunilor companiei cu aproape 26%.
Geoff Cook, CEO al companiei Noom, care vinde versiuni compuse ale medicamentului Novo, a menționat: „Realitatea pe piață este că Wegovy rămâne în continuare în lipsă, așa cum se vede în rapoartele de deficit continuu de la membrii noștri pentru dozele mici.”
Analistul Citi, Daniel Grosslight, a subliniat că prognoza de vânzări a Hims & Hers este mai puțin optimistă, observând că aceasta presupune o accelerare rapidă a vânzărilor altor opțiuni de pierdere în greutate ale companiei.
În final, analistul Bernstein, Courtney Breen, a afirmat: „Lilly a acționat rapid și această ofertă va acționa ca un stimulent pentru cei care văd că oferta lor de medicamente compuse se apropie de sfârșit.”