Patronatul Medicilor de Familie din Timiș cere soluții concrete și eficiente de la Ministerul Sănătății și de la CNAS, pentru ca SIUI – sistemul electronic al cardului de sănătate – să funcționeze normal și să nu mai fie blocată zilnic activitatea doctorilor.
”Funcționarea cu sincope a sistemului electronic a CNAS a fost sesizată de ani de zile de către medicii de familie, dar a fost un dialog al surzilor. Munca noastră nu a fost niciodată o prioritate pentru decidenți. Ce s-a așteptat decesul acestui sistem SIUI care ne afectează viața și nouă medicilor, dar și pacienților pentru ca CNAS și Ministerul Sănătății să ia atitudine? Ne întrebăm când se va remedia SIUI și cu ce costuri pentru noi toți? Decapitarea unor personaje nu rezolvă problema. Așteptăm soluții și dorim să muncim fără stresul creat de nefuncționarea SIUI”, este mesajul dr. Elisabeta Spătaru, vicepreședinta Patronatului Medicilor Timiș.
Sistemul informatic al CNAS funcționează parțial, cu dificultate
Sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) funcționează marți parțial și cu intermitențe, au declarat medici de familie pentru Ro Health Review.
Mai exact, a putut fi verificată calitatea de asigurat a unor pacienți, însă nu au putut fi validate servicii.
CNAS a anunţat, pe 10 iulie, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line. Problemele au început, însă, mult mai devreme. Medicii de familie spun că sistemul nu funcționează încă de la începutul lunii.
Potrivit ministrului Sănătății, problema ar fi la mentenanța bazelor de date. Pe 18 iulie, CNAS a anunțat că face „teste finale” pentru repornirea sistemului. Patru zile mai târziu, pe 22 iulie, sistemul a funcționat timp de trei ore, potrivit Sorinei Pintea. Ea a precizat și că vor fi achiziționate de urgență servicii de mentenanță pentru o perioadă „tampon”, până la semnarea unui contract pe perioadă mai lungă.