Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Sănătății, atât instuția, cât și Direcțiile de sănătate publică vor simplifica si digitaliza procedurile de autorizare și avizare în următoarea perioadă. Sorina Pintea spune că proiectul a fost gândit cu scopul de a reduce birocrația și a crește transparența instuțională. Durata de implementare este de trei ani.
„Vor fi implementate măsuri de simplificare a procedurilor pentru cetățeni și de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri. Vom reduce timpii de așteptare prin digitalizarea serviciilor de avizare și autorizare, arhivarea electronică, digitalizarea fluxurile de lucru de bază din minister. Proiectul are și o componentă de formare profesională prin instruirea a 200 de persoane implicate în acest proces de implementare a soluțiilor informatice”, declară ministrul Sănătății.
Proiectul beneficiază de finanțare europeană
„MS a primit aprobare pentru cel de-al doilea proiect din cele șapte de interes major depuse în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA). Finanțarea europeană de peste 21 milioane de lei va fi utilizată pentru creșterea capacității administrative a Ministerului Sănătății si a Direcților sănătate publică județene/ a Municipiului Bucuresti prin introducerea unor soluții informatice eficiente” se arată în comunicatul transmis de minister.
Cum ar urma să se îmbunătățească lucrurile
Ministerul Sănătății transmite că proiectul va contribui la soluționare nevoilor identificate la nivelul instituției și la nivelul Direcției de Sănătate Publică prin:
- posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/autorizare prin implementarea înregistrării electronice si a arhivarii electronice a documentelor la nivelul MS/DSP;
- digitizarea fluxurilor interne ale MS/DSP aferente avizării/autorizării prin intermediul platformei informatice si asigurarea lucrului colaborativ pe documente, eliminând posibilitatea dublării si inconsecventei datelor si informațiilor deținute în cadrul instituției;
- dezvoltarea și implementarea unei soluții de portal care va asigura accesul facil al cetățenilor și mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice și încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare. De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție si cetățeni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de înregistrare electronica, eliminând astfel obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul Ministerul Sănătății, oferind posibilitatea completării dosarelor fără deplasarea la sediul instituției;
- retro digitalizarea dosarelor de avizare/autorizare din arhiva fizică din ultimii trei ani, asigurându-se accesul rapid al personalului implicat în procesele de avizare/autorizare repetitive (vizele anuale), reducând astfel considerabil durata procesului.