Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a avut o primă reacție, vineri seară, despre faptul că platforma de programare la vaccinare nu a funcționat în primele ore de la începtul celei de-a doua etape a campaniei naționale de imunizare.
”Sunt multe încă de recuperat în legătură cu felul în care funcționează platforma în momentul acesta. Știu că sunt câteva zile și nopți de când colegii de la STS lucrează continuu pentru a adapta și pentru a pregăti această platformă. Este regretabil că în acest moment nu funcționează optim, dar se lucrează ca lucrurile să meargă din nou așa cum se cuvine”, a spus Vlad Voiculescu.
Platforma pentru vaccinarea anti-COVID-19 s-a blocat imediat după ora 15:00, când s-a dat oficial startul la cea de-a doua etapă a campaniei.
Reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) au precizat, vineri după-amiază, că platforma nu a fost blocată din cauza numărului mare de solicitări, ci nu a funcționat pentru că a fost în procedură de actualizare. Mai exact, s-a făcut transferul tuturor serviciilor de pe platforma disponibilă pentru prima etapă, pe varianta actualizată pentru etapa a doua.
Câteva ore mai târziu, STS a transmis că platforma este disponibilă.
”În acest moment platforma este disponibilă și poate fi accesată la nivel național, în vederea programării pentru vaccinare. Procedura de transferare și sincronizare a datelor și serviciilor din aplicația utilizată pentru etapa 1 în aplicația dezvoltată pentru etapa 2 s-a încheiat.Precizăm faptul că noua versiune a platformei a fost optimizată pentru a facilita înscrierea persoanelor vulnerabile – adulți peste 65 de ani și bolnavi de afecțiuni cronice. Aplicația are o interfață îmbunătățită, care să vină în sprijinul populației vulnerabile, a medicilor de familie, a angajatorilor și tuturor celor care doresc să se vaccineze”, se arată într-un comunicat de presă al STS.