Noul sediu al Agenției Europene a Medicamentului urmează să fie finalizat în luna noiembrie

Noul sediu al Agenției Europene a Medicamentului (EMA), din Amsterdam, urmează să fie finalizat în luna noiembrie, iar echipa ar urma să înceapă mutarea pe 6 ianuarie 2020. Anunțul a fost făcut la ultima reuniune a Consiliului de Administrație al agenției.

EMA s-a mutat de la Londra într-un sediu temporar din Amsterdam în luna martie, din cauza Brexit.

Potrivit agenției, trenează incertitudinea privind numărul de angajați care va fi relocat la Amsterdam, iar conducerea se așteaptă la o scădere cu 20-25% a numărului de angajați.

La sfârșitul anului trecut în agenție lucrau 901 persoane, însă la începutul lunii iunie numărul scăzuse la 776. Dintre aceștia, 464 s-au mutat deja la Amsterdam, iar 312 prestează telemuncă, majoritatea de la Londra, din cauza unor condiții personale.

“Un exercițiu de recrutare este în curs în prezent, pentru a ne asigura că angajații care decid să nu se transfere pot fi înlocuiți. Însă agenția nu preconizează să ajungă la numărul precedent de angajați (din 2018 – n.r.), care includea un număr mare de colegi cu contracte locale, pe termen scurt”, se arată într-un comunicat al EMA.

 

Volumul de muncă și presiunile legate de finanțare

 

Agenția este supusă la presiuni în ceea ce privește volumul de muncă și finanțarea. Din cauza constrângerilor privind resursele, majoritatea activităților au fost suspendate temporar la sfârșitul lui 2018. Printre acestea se numără dezvoltarea de ghiduri, majoritatea reuniunilor de lucru, implicarea în activități internaționale și inițiativa proactivă privind publicarea datelor clinice.

Unele activități urmează să fie reluate în forță în viitorul apropiat, cu accent pe proiectele care vizează creșterea eficienței operațiunilor agenției, pentru a asigura că EMA este pregătită să își asume obiectivele pe termen lung, precum sisteme IT care să susțină procesul de evaluare a medicamentelor sau digitalizarea proceselor administrative.

De asemenea urmează să fie reluate grupurile de lucru ce contribuie direct la activitățile de bază ale EMA, precum reuniunile Comisiei de lucru pentru pacienți și consumatori sau a cele pentru profesioniștii din sănătate.

Consiliul de administrație va revizui din nou activitățile agenției în luna octombrie.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.