Proiect de ordin pentru modificarea procedurii de angajare a medicilor, a medicilor stomatologi sau a farmaciștilor, propus de Ministerul Sănătății

Ministerul Sănătății

Un proiect de ordin propus de Ministerul Sănătății ar putea face ca angajarea medicilor, a medicilor stomatologi și a farmaciștilor pe teritoriul României să devină mult mai complicată din punct de vedere birocratic.

„În ultima perioadă, Ministerul Sănătății s-a confruntat cu o serie de situații privind exercitarea activităților de medic, respectiv de medic stomatolog în unități sanitare publice sau private de către persoane neautorizate sau care nu îndeplinesc condițiile legale pentru exercitarea profesiei”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

Soluția găsită de Ministerul Sănătății? Mai multă birocrație, pe care trebuie să o rezolve angajatul, după cum regăsim în proiectul de ordin privind condițiile necesare în vederea exercitării profesiei de medic, medic stomatolog și respectiv farmacist pe teritoriul României în cadrul unităților sanitare publice și private.

Astfel, persoana care dorește să se angajeze sau să concureze pe un post ar urma să vină cu mai mult decât cu actele de studii și cu cele civile, în original și în copie, la care se adaugă certificatul de membru CMR/CMDR/CFR.

În sarcina angajatului ar urma să fie furnizarea unei dovezi din care să rezulte că nu i-au fost aplicate sancțiuni (prevăzute la art. 455 alin. 1 lit. e sau f, la art. 541 alin. 1 lit. d sau e, respectiv la art. 628 alin. 1 lit. d sau e), cazierul judiciar în original și un certificat medical A5 (din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic).

În loc ca Ministerul Sănătății să sprijine existența unor registre publice în care să fie înscriși membrii Colegiului Medicilor din România, ai Colegiului Medicilor Dentiști din România, respectiv ai Colegiului Farmaciștilor din România, care să fie la zi și să nu permită altor persoane să treacă drept membri ai respectivelor autorități profesionale, iată că funcționarii au găsit „soluția”: o birocrație suplimentară, de care să fie responsabil angajatul. În plus, ei „reînvie” cazierul judiciar, o hârtie care a fost scoasă de pe vremea guvernului de tehnocrați condus de Dacian CIoloș, tocmai pentru că instituțiile publice pot solicita singure informațiile respective.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.