Proiect privind organizarea Ministerului Sănătăţii, în transparență decizională

Ministerul Sănătăţii a pus în consultare un proiect de hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, care prevede reducerea numărului de secretari de stat şi de posturi din instituţie.

Astfel, potrivit proiectului, în îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul Sănătăţii va fi ajutat de 4 secretari de stat, de un secretar general şi de 2 secretari generali adjuncţi.

Organigrama actuală publicată pe site-ul Ministerului Sănătăţii prevede şase posturi de secretar de stat, un secretar general şi doi secretari generali adjuncţi.

„Numărul maxim de posturi este de 399, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului”, prevede proiectul.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului, la data intrării în vigoare a Legii nr. 296/2023, Ministerul Sănătăţii avea prevăzut în statul de funcţii 421 posturi, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.

„Potrivit prevederilor din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Sănătăţii funcţionează cu 7 demnitari, din care 6 sunt secretari de stat. Cabinetele secretarilor de stat funcţionează cu un număr de 12 posturi în total. Având în vedere prevederile art. XV din Legea nr. 296/2023, urmează a fi desfiinţate 2 funcţii de secretar de stat şi cabinetele aferente acestora, respectiv 4 funcţii contractuale de execuţie”, se arată în nota de fundamentare.

De asemenea, urmează să fie desființată Direcția Generală de Asistență Medicală, “întrucât nu îndeplinește normativul de personal de minim 35 de posturi de execuție, necesar constituirii unei direcții generale”, potrivit notei de fundamentare.

Personalul, activitățile și atribuțiile Serviciului de asistență medicală din cadrul Direcției Generale Asistență Medicală vor fi preluate de Direcția Generală Sănătate Publică și Programe de Sănătate, potrivit proiectului.

Totodată, vor fi desființate alte trei structuri actuale: biroul de avizare interministerială, biroul IT și compartimentul de coordonare și monitorizare a activităților structurilor din cadrul ministerului, personalul existent urmând să fie preluat de alte structuri.

Nota de fundamentare poate fi consultată AICI 

 

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.