Salvați Copiii: Copiii din ciclul primar și adolescenţii au acuzat un impact negativ mai puternic al izolării de alţi copii de vârsta lor în pandemie

Oboseala, tristeţea, furia, plictiseala au fost stări resimţite des de către copii, cei mici din ciclul primar şi adolescenţii acuzând un impact negativ mai puternic al izolării de alţi copii de vârsta lor, arată Studiul ”Opinia elevilor cu privire la educaţia on-line şi efectele perioadei de izolare”, realizat de Salvaţi Copiii în plină pandemie.

”Patru din zece copii, în timpul utilizării Internetului, au întâmpinat probleme precum conţinutul negativ, mesajele nedorite, viruşi, ştiri false, iar unul din trei au avut neînţelegeri cu părinţii legate de activitatea pe internet sau timpul petrecut on-line”, se arată într-un comunicat de presă al Salvați Copiii.

În perioada pandemiei (martie 2020 – martie 2021), centrele de consiliere ale Organizaţiei Salvaţi Copiii au preluat un număr total de 678 de copii şi adolescenţi care au dezvoltat diferite tulburări emoţionale, în proporţie majoritară dezvoltate pe fondul contextului psiho-social.

Analiza a pus în evidenţă faptul că un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate şi a avut nevoie de consiliere şi suport psiho-emoţional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenţilor, mergând până la consecinţe extrem de grave, şi anume tentative de suicid.

De altfel, peste 90% dintre copiii care au avut nevoie de terapie psihologică în ultimul an au dezvoltat tulburări emoţionale legate de contextul pandemic.

De asemenea, a fost constatată o scădere generală a concentrării la orele online, precum şi a abilităţilor şi a interacţiunilor sociale. Imposibilitatea de a face activităţi în aer liber şi de a ieşi în afara casei a intensificat comportamentele de tip anxios. Absenţa interacţiunilor directe cu grupul de prieteni, timpul crescut petrecut în faţa ecranelor, avalanşa de emoţii şi intensitatea trăirii acestora au afectat capacitatea de autoreglare emoţională în rândul adolescenţilor.

La rândul lor, părinţii au trecut prin stări de epuizare psihică şi emoţională.

”Această situaţie obligă autorităţile de a găsi soluţii adecvate de asigurare a consilierii psihologice şi psiho-pedagogice pentru toţi copiii care prezintă simptomele caracteristice izolării sociale cauzate de pandemie”, se mai arată în comunicat.

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.