Sanitas critică propunerea MS ca spitalele private să fie incluse în programele naționale curative în aceleași condiții ca cele de stat

Federația sindicală Sanitas spune că Ministerul Sănătății a publicat în transparență decizională propunerea ca ”serviciile medicale din cadrul programelor naționale de sănătate curative, care se suportă din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate să se deruleze în mod unitar atât prin furnizori publici, cât și prin furnizori privați” fără a consulta partenerii sociali.

Potrivit unui comunicat al Sanitas, astfel se urmărește ”branșarea sectorului privat la fondurile publice în detrimentul instituțiilor de stat care au obligația constituțională de a asigura Dreptul la sănătate al populației”.

Sindicaliștii avertizează că propunerea va pune presiune și mai mare cel puțin pe unele dintre unitățile medicale de stat. ” În condițiile în care, în anul 2020 și în următorii ani vor fi alocate programelor naționale de sănătate aceleași sume de bani ca până acum (sau chiar mai mici în unele cazuri), este evident că accesul egal al spitalelor publice și al celor private la aceste resurse va direcționa, practic, mai mulți bani către sectorul privat. Și nu avem nicio certitudine că va exista o creștere similară a numărului de pacienți care vor apela la serviciile medicale private, renunțând la gratuitatea oferită de spitalele publice. În consecință, unele instituții medicale publice, care au și în prezent limitări bugetare, vor avea dificultăți și mai mari în asigurarea unui act medical de calitate – vor exista mai puțini bani pentru medicamente, pentru materiale sanitare, mai puțini bani pentru aparatură medicală performantă și, de ce nu, mai puțini bani pentru asigurarea salariilor personalului angajat”, se arată în text.

Din punctul de vedere al federației sindicale, serviciile medicale private nu pot fi contractate decât în completarea serviciilor publice și doar acolo unde acestea lipsesc. ”Desigur că sistemul de sănătate cuprinde o componentă privată aflată într-un continuu proces de creștere, dar acest segment privat se autofinanțează din veniturile proprii, iar ca alternativă imediată ar fi înființarea sistemului privat de asigurări de sănătate ce se resimte ca o necesitate tot mai acută mai ales că alocarea publică este minimalistă”, transmite Sanitas.

Sanitas: Autoritățile au omis să prevadă sursa de finanțare pentru creșterile salariale acordate cu începere de la 1 ianuarie 2020

Federația Sanitas mai atrage atenția în comunicat că autoritățile nu au precizat încă sursa de finanțare pentru creșterile salariale acordate cu începere de la 1 ianuarie 2020 personalului medico-sanitar, ”bani ce nu ar trebui să afecteze sumele contractate cu Casele de Asigurări pentru anul în curs”.

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.