Creşterea alarmantă şi necontrolată a publicităţii mincinoase la suplimentele alimentare reprezintă nu doar un afront grav la adresa românilor dar mai ales a sănătăţii acestora şi totdată a companiilor responsabile care activează în această industrie – avertizează Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER), solicitând autorităţilor din domeniu să intervină de urgenţă pentru a reglementa acest tip de publicitate, în special în mediul online şi pe platformele social media, unde aceasta a atins proporţii alarmante.
PRIMER reuneşte cele mai importante 18 situri de fabricaţie de medicamente din ţară.
Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România – care asigură peste 50% din produsele din această categorie dar şi din alte segmente destinate îngrijirii sănătăţii românilor – subliniază că această escaladare de practici de publicitate înşelătoare afectează toate companiile membre care respectă în mod riguros legislaţia şi implicit, regulamentele privind publicitatea specifică produselor din categoria suplimentelor alimentare.
PRIMER solicită autorităţilor să intervină de urgenţă pentru reglementarea publicităţii de acest tip, în special în mediul online
„Cu toate că există o legislaţie relativ recentă referitoare la suplimentele alimentare – Legea nr. 56/2021, publicată la 1 aprilie 2021 – care clarifică instituţiile implicate în notificarea suplimentelor alimentare, problema majoră constă în lipsa normelor de aplicare.
Chiar daca legea stipula că aceste norme trebuie emise în termen de 90 de zile de la publicare, până în prezent, după mai bine de 2 ani, acestea nu există.
Această lipsă de norme de aplicare lasă un vid legislativ periculos, iar consecinţele se resimt în publicitatea înşelătoare şi mincinoasă, care atinge proporţii care sfidează siguranţă sanitară şi bunul gust al consumatorilor, încălcând totodată, toate codurile de publicitate aplicabile pentru acest tip de produse, reprezentând şi o ameninţare directă la integritatea şi credibilitatea întregii industrii de suplimente alimentare din România.
Prin urmare, PRIMER solicită cu fermitate autorităţilor competente să intervină de urgenţă pentru reglementarea acestei situaţii, care devine din ce în ce mai dificil de controlat, prin implementarea unui set de masuri pentru a combate publicitatea periculoasă la suplimentele alimentare, în normele de aplicare la Legea 56/2021″ – transmit producătorii autohtoni.
PRIMER cere înfiinţarea unei agenţii specializate în aprobarea conţinutului publicitar şi sancţionarea cu amenzi usturătoare a celor care nu se conformează
În plus, Patronatul solicită o aplicare mai strictă şi severă a legilor şi regulamentelor existente în domeniul publicităţii, în special a celor stabilite de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care sunt adecvate în forma actuală.
Acesta consideră că aceste măsuri sunt necesare pentru a proteja interesele consumatorilor şi pentru a restabili imaginea industriei suplimentelor alimentare iar, în context, este esenţial ca autorităţile să acţioneze rapid în vederea reglementării eficiente a publicităţii produselor din categoria suplimentelor alimentare, pentru a garanta sănătatea şi siguranţa consumatorilor şi pentru a stopa această escaladare a practicilor periculoase de publicitate, tranmite Dr. Dragos Damian, Director Executiv PRIMER.