Sistemul public de sănătate britanic, confruntat cu despăgubiri imense pentru neglijență

Sistemul public de sănătate britanic este confruntat cu despăgubiri imense pentru neglijență. NHS ar putea plăti 4,3 miliarde de lire doar ca taxe legale pentru a ajunge la înțelegeri în cazuri de neglijență clinică. În fiecare an se înregistreză mai mult de 10.000 de plângeri. Potrivit BBC, cifra include cazurile nerezolvate și plângerile estimate. Estimările publicate anul trecut au arătat că e nevoie de 83 de miliarde de lire pentru cererile de compensare restante, în condițiile în care bugetul total al NHS-ului pentru 2018-2019 a fost de 129 de miliarde de lire sterline.

Asociația Avocaților pentru Vătămări Corporale crede că sumele atât de mari provin din eșesul de a asigura siguranța pacienților. Iar organismul care susține medicii în cazul unor acțiuni în justiție cere o reformă fundamentală a sistemului, inclusiv a modului în care sunt calculate compensațiile.

Avocații spun că pacienții nu vor să dea în judecată sistemul. Dar sunt adesea nevoiți să facă asta, pentru a afla de ce au rămas cu sechele sau au fost răniți în timp ce se aflau în grija NHS și își doresc ca asta să nu le întâmple și altora. Și, deși doar 10% dintre plângeri sunt legate de obstretică, în această specialite se plătesc 50% dintre compensații pentru că, adesea, un copil rănit la naștere are nevoie de îngrijire pentru tot restul vieții.

Potrivit ministerului britanic al Sănătații, nu există un declin al asigurării securității pacienților. De altfel, NHS are ambiția de a fi cel mai sigur sistem de sănătate din lume. Sumele pe care pacienții le primesc sunt printre cele mai mari din lume, iar specialiștii spun că schimbarea sistemului ar putea face ca banii să meargă către dezvoltarea infrastructurii de sănătate, în schimb.

Reprezenatantul unei asociații contra accidentelor medicale spune că Guvernul are o abordare cinică a sănătății. Iar NHS nu investighează corect incidentele, pentru a recunoaște când sunt răniți pacienții și nu încearcă să îi compenseze corect și prompt. Pacienții cer mai multă transparență a furnizorilor de servicii medicale atunci când lucrurile nu merg bine și să învețe, din incidentele medicale, cum să îmbunătățească siguranța pacienților.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.