Un sondaj realizat de Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS) scoate la iveală faptul că aproape 27,85% dintre medicii și asistenții medicali din spitale recunosc că timpul nu le permite să acorde asistența medicală necesară fiecărui pacient internat. În schimb, 34,65% susțin că pot face acest lucru fără probleme. În cazurile dificile însă 96,6% din cadrele medicale cer sprijinul altor medici, arată un comunicat de presă al ANMCS.
Satisfacția pacienților și dotările calitative, prioritare pentru medici
61,48% din respondenți consideră că, după acreditarea spitalului în care lucrează (de către ANMCS), satisfacția pacienților față de serviciile medicale s-a îmbunătățit în mare măsură, în timp ce 61,24% cred că s-a îmbunătățit calitatea serviciilor medicale.
57,04% dintre profesioniștii respondenți cred în mare și în foarte mare măsură că dotarea cantitativă este suficientă pentru performanța medicală, iar aproape 60% (59,74%) susțin că dotarea calitativă este importantă. Studiul mai arată că doar 34,76% din medici și asistente consideră că nivelul calității serviciilor medicale certificat prin acreditarea spitalului va influența medicii de familie în orientarea pacienților.
Îmbunătățirea serviciilor medicale
Diversificarea surselor de finanțare este văzută drept o măsură utilă pentru îmbunătățirea serviciilor medicale de 69,42% din respondenți, în timp ce 52,71% cred că definirea pachetului unic de servicii este important, iar 52,73% susțin introducerea unor standarde naționale de cost/calitate pentru bunuri și servicii medicale.
Medicii și asistentele care au participat la acest studiu au mai spus că, după acreditarea spitalului, s-a pus în mare și în foarte mare măsură accent pe respectarea procedurilor (80,9%), alocarea resurselor necesare pentru creșterea calității actului medical (67,63%) sau pe dezvoltarea unei strategii clare pentru îmbunătățirea calității (67,48%).
Alegerea spitalului
Peste jumătate din cei care au participat la studiu (52,12%) cred că pacienții vor merge ca și până acum la cel mai apropiat spital, 43,05% susțin că vor întreba medicul specialist, 41,96% sunt de părere că rezultatele acreditării vor determina pacienții să meargă la spitalele cele mai bine clasate, iar 8,48% că vor întreba asociațiile de pacienți.
Sondajul a fost realizat online în spitale în perioada 1 august – 15 septembrie 2018 pe 5.403 persoane, din care 1.411 medici și 3.992 de asistenți medicali. Este de menționat un potențial conflict de interese în comunicarea unui impact pozitiv al acreditării (apreciat subiectiv de respondenți) chiar de către autoritatea care face acreditarea.