O strategie de sănătate eficientă necesită o abordare globală, la nivel social

Sistemul de sănătate din România nu este altceva decât o reflexie a societății în care...

Dezvoltarea sectorului de îngrijiri paliative în România, un pas spre normalitate

În lanțul complex al abordării pacientului oncologic și nu numai, de la diagnostic la t...

Educaţia terapeutică, rol cheie în gestionarea bolilor cronice populaţionale

Educaţia joacă un rol cheie în cadrul unei comunităţi, indiferent de domeniul în care ...

O reformă reală a sănătății se bazează, în primul rând, pe consensul național de schimbare în interesul general pentru sănătate

Mai bine de 25 de ani s-a încercat, rând pe rând, în diverse variante, adaptarea unui s...

Cât cheltuie sistemul de sănătate din România cu cele 62 de amputații zilnice, la persoane cu diabet?

Care sunt implicațiile sociale și economice ale amputațiilor? ...

Vânzările de produse OTC au crescut cu aproximativ 20% în trimestrul al treilea din 2017, față de aceeași perioadă a anului trecut

Vânzările de produse OTC au crescut cu aproximativ 20% în trimestrul al treilea din 2017, față de aceeași perioadă a anului trecut
Share pe Facebook

Comparativ cu trimestrul al doilea din 2017, piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere modestă în trimestrul al treilea, se arată într-un comunicat de presă al Asociației Române a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI).

Potrivit documentului, astfel a fost recuperată scăderea de 7% din al doilea trimestru al anului, în timp ce, creșterea în acest interval, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a fost de aproximativ 20% la nivelul volumului de vânzări.

Cele mai mari fluctuații s-au înregistrat în cazul produselor dermatologice și a celor pentru răceală, gripă și alergii, se arată în comunicatul de presă.

Potrivit datelor, vânzările produselor dermatologice au scăzut cu 13,5 milioane de lei, în timp ce în cazul produselor pentru răceală, gripă și alergii, volumul vânzărilor a scăzut cu 23,4 milioane de lei.

Creșteri ușoare au înregistrat categoriile de produse analgezice, Lifestyle OTC și produsele cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, se mai arată în comunicatul de presă.

Conform datelor menționate în document, următoarea categorie în topul produselor cu creștere la nivel de volume de vânzări, respectiv cotă de piață, se află categoria Lifestyle OTC , cu 23,8%, cotă de piață și vânzări de 176,1 milioane de lei, față de 23,2% și 168,7 milioane de lei înregistrate în al doilea trimestru al anului.

RASCI, ca entitate reprezentativă pentru segmentul de medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, susține administrarea responsabilă și avizată prin informarea corectă și educarea consumatorilor din România, se mai arată în comunicatul de presă.

În acest sens, RASCI reamintește că, la finalul lunii octombrie, a fost demarată campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, un demers educațional pe termen lung care își propune să contribuie la îmbunătățirea educației pentru sănătate a românilor, pentru ca aceștia să poată lua decizii informate privind modul în care își gestionează propria sănătate.
 

EDITORIALE

linie_analize

BREAKING NEWS în sănătate

BREAKING NEWS în sănătate

Crize, reclamații, arestări, scandaluri, înregistrări cu camera ascunsă, furtună pe Facebook. Din când în când, o premieră medicală ...

Breaking News-uri încă din anii 90: cine le-a văzut, auzit, ce s-a schimbat?!

Breaking News-uri
încă din anii 90:
cine le-a văzut, auzit,
ce s-a schimbat?!

O scurtă incursiune în evenimentele care au dat breaking news-uri în sănătatea românească

După 1989, pri...



RECOMANDĂRILE REDACŢIEI

linie_interviuri

RO HEALTH REVIEW: Strategies, Economics & More

RO HEALTH REVIEW: Strategies, Economics & More

Strategii în sănătate, probleme de economie și management sanitar, strategii de resurse umane în domeniul medical, tratate de către ...

Accesul pacienţilor la medicamente - între deziderat şi realitate

Accesul pacienţilor la medicamente - între deziderat şi realitate

Anul acesta a venit cu schimbări la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), modificări ce ar putea uşura sau îngreu...

Boala secolului trecut

Boala secolului trecut

Nu s-a scurs, încă, un sfert din acest secol și sunt mari șanse ca despr...

Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a primi ultimile noutăți despre revistă.

 
banner SPG

România medicală de dincolo de ecrane

România medicală
de dincolo de ecrane

Există o Românie medicală dincolo de ecranul televizorului, al monitoru...