Studiu: Persoanele cu abonament medical, de două ori mai des la medic decât cele fără abonament

Persoanele care deţin un abonament medical vin la medic de două ori mai des decât pacienţii neabonaţi, piaţa abonamentelor medicale contribuind la reducerea serviciilor curative, prin descoperirea timpurie sau prevenirea unor afecţiuni medicale, relevă un studiu al EY România, prezentat joi la dezbaterea “Health Forum: Impactul abonamentelor medicale în sănătate şi economie”.

Studiul a fost prilejuit de împlinirea a 25 de ani la instituirea acestui tip de abonamente în România, în prezent existând 1,6 milioane de abonaţi. Analiza EY – „Piața abonamentelor medicale: analiza impactului economic și social în România” – a evaluat influența abonamentelor medicale în economia României, dar și modul în care acestea au schimbat sistemul de sănătate local.

„Sistemul medical privat este o piață de aproape 3 miliarde de euro, foarte importantă pentru economia României. Potențialul real este mult mai mare. (…) Calitatea actului medical în sectorul public de sănătate are mult de recuperat, iar sectorul public este un gigant, unde trebuie făcute eforturi uriașe pentru a crește calitatea serviciilor. Acest proces este un maraton, nu un sprint. Aici intervine sectorul privat, cu resursele sale, pentru a crea alternative și pentru a prelua povara sistemului public, dar și pentru a pune la dispoziție politici de bune practice. Sistemul privat se poate axa pe prevenție, pe medicină primară, fiind o bază de la care putem porni, pentru că este mai ușor să previi decât să tratezi. Sectorul medical privat poate avea o pondere importantă în sistemul de sănătate și discutăm astăzi despre clarificarea cadrului legislativ. Există un consens politic, de dezvoltare a sistemului privat de sănătate și se poate construi în această direcție”, a declarat vicepremierul Dan Barna, , în cadrul evenimentului „Health Forum– Impactul abonamentelor medicale în sănătate și economie”.

Pentru fiecare 1 euro investit în piața abonamentelor medicale, acest domeniu generează suplimentar 3 euro, ca valoare adăugată brută în economia României, contribuind astfel la economia locală și la crearea de noi locuri de muncă.

Potrivit raportului EY, numai în anul 2019, investițiile realizate de sistemul medical privat au reprezentat aproximativ 2% din totalul investițiilor din economie din acel an.

„Analiza prezentată astăzi demonstrează impactul generat de abonamentele medicale în economia românească. Datele colectate sunt o sursă extrem de valoroasă pentru fundamentarea politicilor publice de sănătate, pentru că aceste abonamente conduc la degrevarea sistemului public de sănătate, în condițiile în care sistemul de sănătate din România este subfinanțat prin comparație cu Uniunea Europeană (România ocupă ultimul loc în clasamentul Uniunii Europene în ceea ce privește nivelul cheltuielilor destinate serviciilor medicale)”, a declarat, la rândul său, Ileana Guțu, Partener Asociat EY România.

Per total, piața abonamentelor medicale din România are un impact de 776 milioane euro la nivelul veniturilor pe lanțul valoric, ceea ce se traduce într-o valoare adăugată de 263 milioane Euro, echivalentul a 0,1% din PIB. Un loc de muncă creat pe piața abonamentelor medicale conduce la crearea a altor două locuri de muncă la nivelul economiei.

La nivelul anului 2019, în sectorul privat de servicii medicale activau aproximativ 78.000 de angajați, ceea ce reprezintă 34% din totalul angajaților din sistemul medical național și aproximativ 1,4% din numărul total de angajați din România.

Potrivit raportului EY, în anul 2018, cheltuielile cu prevenția în România au fost de doar 1,4% din cheltuielile generale pentru sănătate, comparativ cu procentul de 2,8%, media cheltuielilor destinate serviciilor de prevenție, înregistrată la nivelul Uniunii Europene.

Conform raportului EY, în anul 2020, peste 1,62 milioane de de persoane aveau un abonament medical valabil, un plus de 66% comparativ cu anul 2016. Potențialul de creștere pe acest segment este major, având în vedere că, în mediul privat, sunt aproximativ 4,23 milioane de salariați ce reprezintă principala piață adresabilă pentru abonamentele medicale din România.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.