Studiu: Rețelele de socializare pot distrage asistenții medicali la locul de muncă

Productivitatea asistenților medicali scade când devin dependenți de utilizarea rețelelor de socializare la locul de muncă, pentru că acest obicei îi distrage de la sarcinile de lucru, arată un studiu.

Coautorul studiului, Asad Javed, de la Universitatea Hazara din Mansehra, Pakistan, spune că asistentele care aleg folosească social media la locul de muncă creează o problemă serioasă în spitale și universități din toată țara.

Acest comportament cauzează conflicte frecvente între asistenți în privința atribuiririi sarcinilor de îngrijire a pacientului, precum și discuții între asistenți și pacienți, a adăugat el.

„Unul dintre motivele importante pentru care am efectuat cercetarea asupra asistenților medicali a fost natura locurilor de muncă, care le impune să rămână atenți”, a declarat Javed pentru Reuters.

Pentru a evalua legătura dintre folosirea rețelelor de socializare la locul de muncă, distragerea de la sarcinile de serviciu și performanța de serviciu autoevaluată, echipa lui Javed a recrutat anul trecut asistente medicale prin intermediul grupurilor Facebook.

 

Asistentele au recunoscut că social media le afectează concentrarea în timpul serviciului

 

În total, 461 de asistente medicale din 53 de țări au completat sondajul anonim, care a inclus declarații precum: „îmi pierd concentrarea în timpul lucrului când aud sunetul sonor al notificării pe site-ul/aplicația de rețele sociale”, evaluat pe o scară de unu la cinci.

Cercetătorii au descoperit că utilizarea tot mai frecventă a rețelelor de socializare la locul de muncă a fost asociată cu o distragere mai mare a atenției și cu o performanță mai slabă la locul de muncă. Cu toate acestea, asistenții medicali capabili să practice autogestionarea ar putea depăși această problemă și s-ar putea concentra asupra muncii, relatează echipa de studiu în Journal of Advanced Nursing.

Autorii studiului avertizează că situația este și mai gravă în spitalele publice, unde asistenții medicali au ore de lucru imprevizibile și inflexibile și sarcini grele de muncă.

Asistenții își pot schimba comportamentul dacă sunt informați despre acest lucru prin sesiuni de instruire, afișe sau alte intervenții de conștientizare din partea administrației spitalului, a menționat Javed. Abordarea culturii de birou pentru a face mai inacceptabilă utilizarea mediilor sociale la locul de muncă s-ar putea dovedi eficientă.

Politicile de socializare care protejează împotriva încălcării vieții private a pacienților au fost stabilite pe scară largă în sectorul sănătății și sunt de obicei eficiente dacă se folosește supraveghere adecvată pentru aplicarea lor.

Cu toate acestea, sancțiunile sunt de obicei mai stricte atunci când angajații încalcă confidențialitatea pacienților, decât atunci când utilizează greșit media socială în scopuri care nu au legătură cu îngrijirea pacientului, a spus Cynda Rushton de la Johns Hopkins School of Nursing’s Berman Institute of Bioethics din Baltimore, Maryland, care nu a fost implicată în studiu.

 

Importanța social-media în sistemul medical

 

Javed nu pledează pentru interzicerea completă a utilizării telefoanelor sau a social media de către asistente. „(Acest lucru) ar putea duce la consecințe negative, luând în considerare o mulțime de beneficii asociate cu utilizarea de social media pentru profesioniștii din domeniul sănătății raportate în mai multe studii”, a spus el.

Becky Sawyer, director de resurse umane la Sentara Healthcare din Virginia, spune că organizația sa a lansat aplicații pentru clienți și personal.

„Avem politici care încurajează membrii echipei noastre să nu-și folosească dispozitivele mobile din motive personale în timp ce îngrijesc sau asistă pacienții noștri. În același timp, încurajăm utilizarea social media pentru a oferi educație membrilor echipei folosind platforme precum LinkedIn Learning sau pentru a comunica cu echipa noastră folosind Workplace by Facebook.”, a spus Sawyer.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.