Un studiu recent arată că pâinea rămâne în continuare cel mai consumat produs de panificație în rândul românilor. Peste jumătate dintre românii din mediul rural consumă pâine zilnic în comparație cu doar o treime dintre cei din mediul urban.
Franzela (42%), alături de pâinea feliată/ ambalată (41%) și pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificație incluse în dieta zilnică a românilor, arată studiul Reveal Marketing Research.
De asemenea, pâinea neagră/ integrală/ cu semințe e consumată zilnic de 17% dintre repondenți și în mai mare măsură de persoanele din mediul urban (19%) în comparație cu persoanele din mediul rural (14%).
S-a putut observa, totodată, că persoanele din mediul rural consumă zilnic mai multă pâine decât persoanele din mediul urban, diferențe semnificative putând fi observate atât în cazul franzelei (urban: 35%, rural: 51%), cât și în cazul pâinii albe (urban: 32%, rural: 49%).
În ceea ce privește categoria celor mai puțin populare produse de panificație în rândul românilor, cele mai mari scoruri sunt înregistrate de ciabatta și foccacia, care nu sunt consumate niciodată de 40% dintre români.
Pe de altă parte, cozonacul este produsul de panificație consumat de cei mai mulți români. 95% dintre români consumă cozonac cel puțin o dată pe an, făcând acest aliment unul dintre cele mai îndrăgite produse de panificație ce se află pe mesele românilor.