Studiu: Sănătatea mintală a elevilor, amenințată de mediul online și de examene

Cercetătorii au descoperit că presiunea extremă pentru a obține rezultate bune la școală și de a fi plăcut online sunt cele mai mari amenințări la adresa sănătății mintale a elevilor. Rezultatele au reieșit în urma unui studiu la scară largă comandat de Departamentul pentru Educație și Departamentul pentru Sănătate din cadrul Agenției de Sănătate Publică (PHA) din Marea Britanie, publicat de BBC.

De asemenea, s-a constatat creșterea nivelului de anxietate și autovătămare chiar și în rândul copiilor mai mici.

Cercetările au mai arătat că școlile trebuie să finanțeze cea mai mare parte a sprijinului acordat elevilor cu probleme de sănătate mintală din bugetele proprii. Studiul a fost realizat de National Children’s Bureau și livrat departamentelor în mai 2019, însă abia acum a fost făcut public.

Rezultatele s-au bazat pe răspunsuri detaliate din 283 de școli, dintre care 142 au fost supuse unor analize aprofundate. Potrivit raportului, flexibilitatea, stima de sine, motivația și conștiința de sine au fost esențiale în dezvoltarea bunăstării emoționale la copii și tineri.

Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit niveluri din ce în ce mai mari de îngrijorare în școli cu privire la sănătatea mintală a elevilor, inclusiv „niveluri scăzute de stimă de sine și creșterea incidențelor de autovătămare”.

„În timp ce un anumit nivel de presiune în timpul examenului este normal și util, mulți copii se confruntă cu o presiune extremă pentru a se realiza academic”, se arată în raport.

„Această presiune extremă pentru examene și provocările pe care le prezintă lumea online sunt cele două mari influențe care au un impact negativ asupra bunăstării emoționale a copiilor. Presiunea extremă pentru performața academică provine de la școli, părinți și copiii și tinerii înșiși și este legată de concurența tot mai mare pentru locurile la universități și ocuparea forței de muncă, precum și de sistemul actual de școli cu un clasament bazat exclusiv pe performanță.”, au conchis cercetătorii, citați de BBC.

 

Copii stresați de la vârste mici

 

Cercetarea a sugerat, de asemenea, că testele pentru transfer au provocat un stres semnificativ copiilor, încă din ciclurile primare. În plus, câțiva participanți au vorbit despre modul în care cultura celebrităților, aparută în special pe rețelele de socializare, i-a făcut pe copii să simtă presiunea să se ridice la așteptări nerealiste.

Studiul a mai arătat că, în timp ce lumea online a avut aspecte pozitive pentru copii și tineri, a creat, de asemenea, și multe probleme.

Mulți participanți la cercetare au spus că legăturile dintre părinți și copii sunt din ce în ce mai fragile din cauză că părinții și copiii petrec mai mult timp pe telefoanele mobile în loc să dicute. De asemenea, mulți părinți își protejează excesiv copiii, îi țin ca într-un cocon, iar acest lucru este dăunător. “Părinții nu le mai citesc copiilor și acesta este unul dintre modurile importante prin care copiii capătă abilitățile de comunicare”, a mărturisit un profesor.

 

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.