Unitățile din Ambulatoriu ce nu au fost exceptate, obligate să se înscrie în procesul de acreditare până pe 6 mai

Toate unitățile sanitare din Ambulatoriu care nu au fost exceptate procesului de acreditare sunt obligate să se înscrie în acest proces până pe data de 6 mai. Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS) a transmis o informare în acest sens.

”Toate unitățile sanitare care nu au fost exceptate procesului de acreditare au obligația de a se înscrie in maximum 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei metodologii, respectiv până la data 6 mai 2020. Înregistrarea unităților sanitare din ambulatoriu, precum și înscrierea în procesul de evaluare în vederea acreditării, se realizeaza în platforma informatică CAPESARO, pusă la dispoziție de către ANMCS”, se arată în informare.

Patru categorii de unități sanitare din Ambulatoriu au obligația acreditării, iar alte șase categorii de unități sanitare din ambulatoriu pentru care au fost elaborate standarde de acreditare au fost exceptate de la obligația acreditării, a explicat într-un interviu în exclusivitate pentru Sănătatea Press Group Cristina Racoceanu, coordonator elaborare standard de acreditare pentru unități sanitare din Ambulatoriu în cadrul Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate (ANMCS).

Cele patru care au obligația acreditării sunt: Urgență Prespital, Paliație în Ambulatoriu, Îngrijiri Medicale la Domiciliu și Dispozitive Medicale personalizate conform unei prescripții medicale. Restul de șase sunt următoarele: Ambulatoriu de Specialitate, Medicină de Familie, Medicină Dentară, Medicină Fizică și Reabilitare în ambulatoriu, Paraclinic Laborator de Analize Medicale, Paraclinic Radiologie și Imagistică Medicală.

Unitățile sanitare din ambulatoriu care nu vor reuși să obțină acreditarea ANMCS în primul ciclu de acreditare se pot reînscrie in platforma informatica CAPESARO, respectând etapele precizate în metodologia de evaluare în vederea acreditării.

Etapa de evaluare este coordonată de către membrii comisiei de evaluare și cuprinde etapele: previzita, vizita propriu-zisă și post-vizită.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.